«Δεν είμαστε πολίτες β’ κατηγορίας. Νιώθουμε αποκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο»
Οικισμοί στην Ελλάδα του 21ου αιώνα «τρέχουν» με ταχύτητες ίντερνετ… 1,2 Mbps και ενώ η χώρα ζει στoν αστερισμό νέας γενιάς δικτύων 5G, με αποτέλεσμα μαθητές να μην μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης, φοιτητές να χάνουν τις διαλέξεις στα πανεπιστήμια και κάτοικοι να μην μπορούν να κάνουν καμία δουλειά μέσω διαδικτύου. Πρόκειται για τρία χωριά στον κεντρικό Έβρο, την Αγριάνη, την Λύρα και την Λυκόφη από τα οποία δεν περνά οπτική ίνα.
Ο κορονοϊός εκτόξευσε τις νέες συνδέσεις ίντερνετ στην ακριτική περιοχή με αποτέλεσμα να «πέσουν» στα τρία χωριά και άλλο οι ταχύτητες του διαδικτύου (από τα… 6 Mbps στο… 1,2 Mbps) κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στον οικισμό Αγριάνη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της κοινότητας Αλή Σαλίχογλου καθημερινά 15 με 20 παιδιά λόγω της χαμηλής ταχύτητας του ίντερνετ δεν καταφέρνουν να συνδεθούν στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης με αποτέλεσμα να χάνουν το μάθημα και να παίρνουν απουσίες.
Χωρίς διαδίκτυο τουλάχιστον 500 κάτοικοι στον Έβρο
Ο οικισμός της Αγριάνης είναι από του πιο μεγάλους της περιοχής, αριθμώντας συνολικά 500 κατοίκους ενώ το τελευταίο διάστημα παρουσιάζει δυναμική αύξηση σε αντίθεση με άλλα χωριά της γύρω περιοχής που χάνουν τον πληθυσμό τους. «Ωστόσο, κάποιοι αποφάσισαν να αφήσουν εκτός σχεδιασμού οπτικών ινών την Αγριάνη ενώ έχουν γρήγορο ίντερνετ περιοχές με 30-40 κατοίκους. Η ταχύτητα του ίντερνετ δεν μπορεί να σηκώσει την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ελλάδα» δήλωσε στο ethnos.gr ο Δημήτρης Δαρούσης, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Πρωτογενούς Τομέα του δήμου Σουφλίου.
Μετ’ εμποδίων η προετοιμασία για τις πανελλήνιες
Συνολικά 60 παιδιά φοιτούν στο δημοτικό σχολείο της Αγριάνης, 25 με 30 μετακινούνται στο Γυμνάσιο Λαβάρων και άλλα περίπου 30 παιδιά στο Λύκειο Σουφλίου. Μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα στους μαθητές Λυκείου και ειδικά στα παιδιά που δίνουν πανελλήνιες. Προβλήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας αντιμετωπίζουν και τα παιδιά του δημοτικού, ενώ πολλές φορές αναγκάζονται να επισκέπτονται σε γειτονικά σπίτια φίλους τους που καταφέρνουν να συνδεθούν στην πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας για να παρακολουθήσουν το μάθημα. Αλλά και πρωτοετείς φοιτητές που γράφτηκαν φέτος στα πανεπιστήμια και αναγκάστηκαν να επιστρέψουν λόγω της πανδημίας στην Αγριάνη, δεν μπορούν να παρακολουθήσοσυν τις διαλέξεις λόγω των χαμηλών ταχυτήτων του διαδικτύου.
«Νιώθουμε αποκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο»
«Δεν είμαστε πολίτες β’ κατηγορίας. Ο οικισμός της Αγριάνης είναι ένας οικισμός ο οποίος τροφοδοτεί με πολλά παιδιά τα σχολεία της περιοχής και θέλουμε την στήριξη της Πολιτείας για να μη χάνουν τα παιδιά μας το μάθημα. Είναι απορίας άξιο πως έμεινε το χωριό μας χωρίς οπτική ίνα. Μας βγαίνει η ψυχή για να μπούμε σε μια σελίδα στο διαδίκτυο και τα περισσότερα πράγματα γίνονται πλέον ηλεκτρονικά. Νιώθουμε αποκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο. Ζητούμε ίσες ευκαιρίες για όλους» είπε στο ethnos.gr o κ. Σαλίχογλου.
Στη Βουλή από τη Ν. Γκαρά ο αποκλεισμός εκατοντάδων μαθητών και φοιτητών
στον Έβρο από την τηλεκπαίδευση
Ερώτηση για τον αποκλεισμό εκατοντάδων μαθητών και φοιτητών στον Έβρο από τον θεσμό της τηλεκπαίδευσης, κατέθεσε στη Βουλή η Νατάσα Γκαρά, Βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ενημέρωσης & Επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμ-μαχία. Την ερώτηση συνυπογράφουν ακόμη 27 Βουλευτές.
Στην ερώτηση αναδεικνύεται το τεράστιο πρόβλη-μα του αποκλεισμού από την τηλεκπαίδευση μαθη-τών και φοιτητών σε οικισμούς, λόγω έλλειψης υποδομής δικτύου ίντερνετ, με το πρόβλημα να εντοπίζεται σε τουλάχιστον τρεις περιοχές στον Έβρο (οικισμοί Λύρα, Λυκόφη και στο χωριό Αγριάνη).
Η κα Γκαρά ζητά από τους Υπουργούς να παρέμ-βουν άμεσα ώστε να δοθεί λύση στο πρόβλημα, υπενθυμίζοντας πως το αγαθό της εκπαίδευσης και η ίση πρόσβαση σε αυτήν, είναι δικαίωμα όλων των παιδιών.
Κλείνοντας, η Βουλευτής Έβρου ρωτά τους αρμόδι-ους Υπουργούς Παιδείας & Θρησκευ-μάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης:
– Αν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος της ανισότιμης συμμετοχής των μαθητών στην τηλεκπαίδευση
– Ποια ιδιαίτερη μέριμνα θα δοθεί για να καλυφθεί η χαμένη ύλη και για τις απουσίες των μαθητών/ τριων που έγιναν, χωρίς δική τους υπαιτιότητα, αλλά από το γεγονός ότι δεν υπάρχει δίκτυο;
– Με ποιο τρόπο θα εξασφαλίσει την αναβάθμιση των συνδέσεων διαδικτύου, στις περιοχές του Έβρου που αναφέρθηκαν, ώστε να εξασφαλιστεί η συμμετοχή μαθητών και φοιτητών στην τηλεκπαί-δευση;