Συνεχίζει την απεργία στις 16 &17 Φεβρουαρίου η ΟΛΜΕ
Στους δρόμους χθες οι δάσκαλοι και οι καθηγητές σε όλη την Ελλάδα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση που θέσπισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δίχως διαβούλευση και συναίνεση, με τους εκπαιδευτικούς να κάνουν λόγο για τιμωρητική ρύθμιση που θα συνδέεται άμεσα με τις μισθολογικές τους αποδοχές.
Στο πλευρό τους γονείς και μαθητές, ενώ στην κινητοποίηση πήραν μέρος και οι αγωνιζόμενοι καλλιτέχνες που έστειλαν μήνυμα στήριξης στον αγώνα για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Με σύνθημα “Οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν… και όταν αγωνίζονται” οι δάσκαλοι και καθηγητές των σχολείων της Νέας Ορεστιάδας, συγκεντρώθηκαν στην κεντρική πλατεία και διεκδίκισαν ένα καλύτερο αύριο όχι μόνο για τους ίδιους, αλλά και για όλους τους μαθητές.
Την ίδια ώρα το Υπουργείο Παιδείας περίμενε να δει τα ποσοστά συμμετοχής αλλά και το πώς θα συμπεριφερθούν οι νεοτοποθετηθέντες Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί που προγραμματίζεται να αξιολογηθούν πρώτοι, ώστε να αποφασίσει αν θα προσφύγει (για μια ακόμα φορά…) στα δικαστήρια κατά της απεργίας-αποχής.
Σήμερα 16 και αύριο 17 Φεβρουαρίου η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ διοργανώνουν ενημερωτικές τηλεδιασκέψεις με νεοδιόριστους/ες συναδέλφους, με προτεραιότητα στις περιοχές από όπου ξεκινά η ατομική αξιολόγηση. Και οι νεοδιόριστοι, με πολλές αποφάσεις τους, αντιδρούν. Ενώ η Α› ΕΛΜΕ και η Β΄ΕΛΜΕ συνεχίζουν τις διεκδικήσεις τους.
Οι απαιτήσεις :
- Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20, 4823/21.
- Άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων που έχουν ολοκληρώσει τη διετή υπηρεσία.
- Κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και
αναπληρωτών. - Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση όλων των εκπαιδευτικών με την υπογραφή Συλλογικής
Σύμβασης Εργασίας. - Άμεση αύξηση μισθών ίση -κατ’ ελάχιστο- με τον ρυθμό του πληθωρισμού και επαναφορά 13ου
και 14ου μισθού. Άμεσο μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Αφορολόγητο στα 12.000 €. - Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και των εξετάσεων τύπου PISA.
- Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ και απαξίωσε
δεκάδες τμήματα σε όλη τη χώρα. - Αντιστεκόμαστε στον προσανατολισμό του σχολείου στην επιφανειακή γνώση, την ημιμάθεια, την
αποθέωση των «δεξιοτήτων» που ενισχύεται με τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τα εργαστήρια
δεξιοτήτων.
Τι είναι ακριβώς η περιβόητη αξιολόγηση που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας;
Αντί να υπάρχει ένας μηχανισμός αναστοχασμού και ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού έργου που να στηρίζεται στους ίδιους τους συμμετέχοντες, να λειτουργεί σε διαρκή και δημοκρατική βάση, να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου (περιοχή, κοινωνικές-οικονομικές συνθήκες μαθητών-οικογενειών, υλικοτεχνική υποδομή κτλ.), το Υπουργείο στήνει έναν μηχανισμό που:
α) αξιολογεί ατομικά τον εκπαιδευτικό στη λογική του «επιθεωρητισμού», έτσι όπως τον ζήσαμε πριν δεκαετίες. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι και οι Διευθυντές των σχολείων, αντί να γίνουν Υποστηρικτές των εκπαιδευτικών, μετατρέπονται σε Επιθεωρητές.
β) οι εκπαιδευτικοί, τα σχολεία, οι μαθητές, μέσω της βαθμολόγησής τους, κατηγοριοποιούνται σε τέσσερις βαθμίδες. Με αυτόν τον τρόπο, «τα κακά της εκπαίδευσης» χρεώνονται στο σχολείο, στον εκπαιδευτικό, στον μαθητή και την οικογένεια του, και η Πολιτεία δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της.
Η εμπειρία από το εξωτερικό δείχνει πως το επόμενο βήμα είναι η σύνδεση της χρηματοδότησης κάθε σχολείου και εκπαιδευτικού με τη βαθμολογία του: δημιουργούνται τα «καλά» σχολεία που αμείβονται, τα «κακά» σχολεία που πρέπει να βρουν χορηγίες για να επιβιώσουν.
Ο εκπαιδευτικός βρίσκεται υπό διαρκή πίεση, με ένα τεράστιο γραφειοκρατικό έργο να «πέφτει» στις πλάτες του εις βάρος της παιδαγωγικής δουλειάς. Μέσα στο σχολείο κυριαρχεί ο φόβος, ο ανταγωνισμός, η γραφειοκρατία και ο αυταρχισμός, εις βάρος της χαράς, της συνεργασίας, της παιδαγωγικής δημιουργίας, της δημοκρατίας. Τέτοια φαινόμενα έχουν οδηγήσει σε μαζικές παραιτήσεις εκπαιδευτικών στη Γερμανία, στην Αμερική, στην Αγγλία και άλλες χώρες που διαχώρισαν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς και τώρα ψάχνουν προσωπικό.
Η ΟΛΜΕ τονίζει ότι καταθέτει στο Υπουργείο Παιδείας, στο Υπουργείο Οικονομικών, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στο Ελληνικό Δημόσιο εξώδικη γνωστοποίηση της απεργίας-αποχής, δηλώνοντας, έτσι, επίσημα την κήρυξή της και στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν δυναμικά και μαζικά στην απεργία-αποχή, αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης.
Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι αγώνας για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ προωθούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Και συμπληρώνουν:
Αν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ ενδιαφέρεται για την βελτίωση των εκπαιδευτικών ας ικανοποιήσει επιτέλους το επί δεκαετίες αίτημα του κλάδου μας για καθολική, εισαγωγική, περιοδική και ετήσια, επιμόρφωση. Η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών τόσο στο γνωστικό τους αντικείμενο όσο και στις συνεχώς εξελισσόμενες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους, αποτελεί βασική παράμετρο βελτίωσης των εκπαιδευτικών και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Ας μειώσει την ατελείωτη και περιττή γραφειοκρατία, ας βελτιώσει τις εργασιακές συνθήκες τους, προκειμένου να αντιμετωπίσει την συνεχώς αυξανόμενη επαγγελματική τους εξουθένωση»
Η …«Μεταξιολόγηση» θα φέρει ποινές;
Στο μεταξύ, ο βασικός ισχυρισμός της κ.Κεραμέως ότι η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών οδηγεί μόνο σε επιμορφώσεις και δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αναφέρεται στην πρώτη εφαρμογή της. Και πάλι, από τώρα προβλέπονται πειθαρχικές ποινές για όσους αρνηθούν, κάτι που καθιστά ήδη τον ξεσηκωμό επιβεβλημένο. Αλλα δεν είναι μόνο αυτό.
Κανείς απολύτως, ούτε καν η ίδια η κ.Κεραμέως, δεν αποκλείει στο αμέσως επόμενο διάστημα από την αρχική εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης οι διατάξεις να αλλάξουν και να προβλεφθούν ουσιαστικές συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς που θα αξιολογούνται αρνητικά από τους νέους «επιθεωρητές» της κ.Κεραμέως. Μάλιστα το λέει ευθέως στους εκπαιδευτικούς, ακόμα και στις απαντήσεις που το ίδιο το Υπουργείο δημοσιοποίησε πριν από λίγες μέρες, όταν άνοιξε η πλατφόρμα για την ατομική αξιολόγηση.