Συζητήθηκαν 6 βασικοί άξονες για την οργάνωση της κυκλοφορίας
Η «κυκλοφοριακή μελέτη Ορεστιάδας» παρουσιάστηκε χθες στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Ορεστιάδας.
Η μελέτη αναπτύσσεται σε έξι βασικούς άξονες που αφορούν την οργάνωση της κυκλοφορίας, στην οποία περιλαμβάνονται μέτρα που αφορούν την διαμόρφωση των οδών, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και συγκεκριμένα κόμβους για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στην πόλη της Ορεστιάδας, την στάθμευση με υλοποίηση έργων κατασκευής χώρων στάθμευσης και μέτρα για ελεγχόμενη στάθμευση ώστε να διασφαλιστούν νέες θέσεις ειδικά στον κεντρικό άξονα της πόλης. Επίσης ένας από τους άξονες είναι οι εμπορευματικές μεταφορές, οι παρεμβάσεις υποδομής για ποδήλατα, όπου παρουσιάστηκε εκτενές πρόγραμμα ποδηλατοδρόμων και ειδικός σχεδιασμός υποδομών για την ασφαλή συνύπαρξη ποδηλάτων, πεζών καθώς και ΙΧ, αλλά προτάθηκε και η λειτουργία συστήματος ενοικίασης κοινόχρηστων ποδηλάτων κατά τα πρότυπα άλλων Ελληνικών πόλεων, προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά της Ορεστιάδας.
Όσον αφορά τις διαμορφώσεις υποδομών που στοχεύουν στη βελτίωση της κίνησης πεζών και Ατόμων με Αναπηρία παρουσιάστηκε ένα νέο σχέδιο διάταξης των δρόμων και των πεζοδρομίων με εγκατάσταση κατάλληλης σήμανσης κάθετης και οριζόντιας, υποδομών εξυπηρέτησης ΑΜΕΑ και διατάξεις περιορισμού ταχύτητας διέλευσης (υπερυψωμένες διαβάσεων πεζών, ράμπες και οδεύσεις τυφλών, μείωση ορίου ταχύτητας στα 20-30km/h).
Τέλος, όσον αφορά τον έκτο άξονα αφορά τις παρεμβάσεις στα Δημόσια Μέσα Μεταφοράς. Εκεί τονίστηκε ιδιαίτερα η αναγκαιότητα της μετεγκατάστασης του σταθμού υπεραστικού ΚΤΕΛ,ώστε να μην επιβαρύνεται η κυκλοφορία του κέντρου από την διέλευση βαρέων οχημάτων, και παράλληλα να διασφαλιστεί επαρκής χώρος για στάθμευση πούλμαν, ΙΧ, και χώρος αναμονής επιβατών. Αλλά και η αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών με 3 νέες διαδρομές μικρού μήκους και διάρκειας οι οποίες θα διεξάγονται με ευέλικτα και φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα τύπου mini-bus.
Τους άξονες των προτάσεων ανέλυσε διεξοδικά ο ανάδοχος της κυκλοφοριακής μελέτης, η οποία ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2021 και εκπονήθηκε σε δύο φάσεις: αρχικά της καταγραφής, της συλλογής στοιχείων και παρατηρήσεων των φορέων, και στη συνέχεια της επεξεργασίας των δεδομένων, της διαβούλευσης και της διαμόρφωσης της οριστικής πρότασης.
Υπενθυμίζεται ότι η Ορεστιάδα είναι από τις πρώτες πόλεις που ολοκλήρωσε γρήγορα το ΣΒΑΚ και προχώρησε στην διενέργεια κυκλοφοριακής μελέτης.