–Κενά σε εκπαιδευτικούς σχεδόν σε όλα τα σχολεία του Νομού
Τις αιφνιδιαστικές και αναίτιες υποβαθμίσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων και τα κενά που διαπιστώνονται σε εκπαιδευτικούς στον Έβρο φέρνει με ερώτησή της στη Βουλή των Ελλήνων η Βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης Ενημέρωσης και Επικοινωνίας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νατάσα Γκαρά.
Όπως αναφέρει η κα Γκαρά, η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ4582/30-08-2022) προέβλεπε την κατάργηση έξι σχολικών μονάδων στον Έβρο, του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Λουτρού, του Δημοτικού Σχολείου Δαδιάς, του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Πρωτοκκλησίου, του Νηπιαγωγείου Λουτρού, του Νηπιαγωγείου Γονικού και του Νηπιαγωγείου Στέρνας.
Αλγεινή ωστόσο εντύπωση προκάλεσαν οι προκλητικές υποβαθμίσεις των Δημοτικών Σχολείων Κυπρίνου και Λαβάρων από 6θέσια σε 4θέσια, χωρίς την ύπαρξη καμίας σχετικής Απόφασης. Σε ένα άνευ προηγουμένου μπαράζ υποβαθμίσεων και καταργήσεων, ακολούθησε το κλείσιμο του Δημοτικού Σχολείου Ασπρονερίου, και πάλι χωρίς κάποια σχετική Απόφαση. Μάλιστα, το σχολείο έκλεισε αιφνιδιαστικά δύο ημέρες μετά τον Αγιασμό, χωρίς καμία προηγούμενη προειδοποίηση. Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται πλέον να φοιτήσουν σε σχολεία του Διδυμοτείχου ή των Μεταξάδων, για τα οποία θα είναι αναγκασμένοι/ες να διανύουν 40 ή 56 χιλιόμετρα αντίστοιχα καθημερινά. Το γεγονός έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους μικρούς μαθητές και στις μικρές μαθήτριες, στους γονείς τους και στον οικογενειακό τους προγραμματισμό και προϋπολογισμό, αλλά και στο εκπαιδευτικό προσωπικό που θα μετακινηθεί αναγκαστικά, υπομένοντας τις συνέπειες στην εργασιακή αλλά και στην οικογενειακή του κατάσταση.
Ταυτόχρονα, επισημαίνει η Βουλευτής, οι τακτικές που ακολουθεί το Υπουργείο τα τελευταία χρόνια με συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις των σχολικών μονάδων σκοπεύουν στην τεχνητή μείωση των κενών και στην κατάργηση οργανικών θέσεων. Έτσι οι προσλήψεις αναπληρωτών δεν αντιστοιχούν στα πραγματικά κενά. Για αυτούς τους λόγους διαπιστώνονται κενά σχεδόν σε όλα τα σχολεία του Έβρου, τα οποία εντοπίζονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κυρίως σε ειδικότητες των εικαστικών και της θεατρικής αγωγής, ενώ η δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει ανάγκη από ειδικότητες καθηγητών που στελεχώνουν τα ΕΠΑΛ. Προβλήματα δημιουργούνται επίσης από έκτακτα κενά, όπως αυτό που έχει δημιουργηθεί στο Δημοτικό Σχολείο Καμαριώτισσας Σαμοθράκης, όπου δεν υπάρχει δάσκαλος/δασκάλα για ένα τμήμα.
Επιπλέον, διαπιστώνει η κα Γκαρά, ότι υποβάθμιση και κατάργηση σχολείων είναι το αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης στρατηγικής πολιτικής εγκατάλειψης της περιοχής μας από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία αντί να δημιουργεί κίνητρα και να επενδύει στη γνώση, για την ακριτική περιοχή του Έβρου, δεν είναι αυτονόητη ούτε η πλήρης και απρόσκοπτη πρόσβαση στη μόρφωση.
Τέλος, η κα Γκαρά ρωτά την αρμόδια Υπουργό:
- Για ποιο λόγο προέβη σε υποβάθμιση και κλείσιμο σχολικών μονάδων στον Έβρο, χωρίς αυτό να προβλέπεται σε κάποια Υπουργική Απόφαση, μάλιστα μετά το άνοιγμα των σχολείων, δημιουργώντας σωρεία προβλημάτων σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς; Θα αναιρεθούν αυτές οι αιφνίδιες και αναίτιες αποφάσεις;
- Πόσο άμεσα θα καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικούς, ώστε να διεξάγεται ομαλά η λειτουργία των σχολείων και η συνεχιζόμενη και πλήρης μόρφωση των μαθητών και μαθητριών;
- Ποια είναι η μέριμνα του Υπουργείου, αναφορικά με τα όσα υπάγονται στην αρμοδιότητά του, για την ανάσχεση της εγκατάλειψης της περιοχής;