Το αίτημα για άμεση επαναλειτουργία δρομολογίων του ΟΣΕ στον Νομό Έβρου, κατέθεσε με Αναφορά η Βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ενημέρωσης & Επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νατάσα Γκαρά, καθώς υπάρχει η υλική και μηχανική δυνατότητα και η επάρκεια προσωπικού, όπως αναφέρει και η επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης.
Αναλυτικά:
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Βουλευτής Έβρου φέρνει το θέμα του σιδηροδρομικού αποκλεισμού της Θράκης και του Έβρου τόσο στη Βουλή όσο και στη δημοσιότητα. Έχει πολλές φορές επισημάνει τον πρωτοφανή σιδηροδρομικό αποκλεισμό της περιοχής για πάνω από δύο χρόνια. Στα τέλη Ιουλίου 2019 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέστειλε τα δρομολόγια όλων των αμαξοστοιχιών από τη Δράμα έως και την Ορεστιάδα αφήνοντας ολόκληρη τη Θράκη και τμήμα του Νομού Δράμας χωρίς τρένα. Η κατάσταση παρέμεινε ίδια, με διάφορες αιτιολογίες που υιοθέτησε κατά καιρούς η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ -τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, τις πλημμύρες που έπληξαν τους νομούς, τις πτώσεις δέντρων λόγω καιρικών φαινομένων στις γραμμές, τα μη συμφέροντα για αυτήν δρομολόγια, την έλλειψη μηχανοδηγών, το μη επαρκές επιβατικό κοινό- έως και τον Ιούλιο του 2021.
Ειδικότερα για τον Νομό Έβρου, τα δρομολόγια δεν έχουν επανέλθει ουδέποτε μέχρι σήμερα σε πρότερη κατάσταση και συχνότητα, παρόλο που από το 2015 έχει υπογραφεί σύμβαση του Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία προβλέπει τρία διπλά δρομολόγια από την Αλεξανδρούπολη προς την Ορεστιάδα και αντίστροφα, μάλιστα επιδοτούμενα. Ωστόσο, ακόμη και σήμερα, εκτελείται μόνο ένα διπλό δρομολόγιο και μόνο τις καθημερινές ημέρες, ενώ υπάρχει τόσο η υλικοτεχνική υποδομή όσο και το έμψυχο δυναμικό για την άμεση επαναλειτουργία των δρομολογίων.
Η αναλγησία των κυβερνητικών επιλογών και πολιτικών αφήνει τον Έβρο για ακόμη μια φορά εκτός «αναπτυξιακού κάδρου» στερώντας από τους πολίτες του (εργαζόμενους, στρατιωτικούς, εκπαιδευτικούς, ασθενείς που θέλουν να επισκεφθούν τα νοσοκομειακά ιδρύματα) μια εύρυθμη, οικονομική μετακίνηση, οι οποίοι εδώ και 2,5 χρόνια βιώνουν την στρατηγική αποψίλωση της περιοχής τους από υπηρεσίες.
Επιπλέον, η κυβέρνηση συνεχίζει να υποβαθμίζει τον Νομό Έβρου, ακυρώνοντας και αναβάλλοντας μεγάλα αναπτυξιακά project, όπως αυτό της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, αλλά και των συνδυασμένων μεταφορών (λιμάνι-σιδηρόδρομος-Εγνατία οδός-αερομεταφορές) που συνολικά θα αναβάθμιζαν την περιοχή, θα μείωναν τα κόστη μεταφοράς από και προς τον ακριτικό Έβρο, θα ενίσχυαν τις εξαγωγές, και θα καθιστούσαν τον Νομό ανταγωνιστικό στις αγορές των γείτονων χωρών.
Με την Αναφορά της η κ. Γκαρά ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό την άμεση επαναλειτουργία δρομολογίων του ΟΣΕ στον Νομό Έβρου, αίτημα που έχουν εκφράσει επίσης οι Δήμαρχοι της περιοχής, και την άρση της τροχοπέδης στις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής.