Στην παραχώρηση του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου συμφώνησαν δημοτική αρχή, πρυτανεία και οι βουλευτές της ΝΔ Έβρου, ενώ την ερχόμενη Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί νέα σύσκεψη στην Αθήνα με τον υφυπουργό Παιδείας Άγγελο Συρίγο.
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου, έπειτα από τη συνάντηση του δημάρχου Διδυμοτείχου με τον πρύτανη και τον αντιπρύτανη του ΔΠΘ το μεσημέρι του Σαββάτου (11/12), δηλώνει πως είναι αποφασισμένος να μην επιτρέψει την παραχώρηση του σχολείου που φοιτούν τα παιδιά τους για την προσωρινή στέγαση του Τμήματος Ψυχολογίας και τονίζει ότι θα προχωρήσει σε κάθε βήμα που προβλέπεται από το νόμο εάν δρομολογηθεί η διαδικασία.
Ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μέσω ανακοίνωσης ξεκαθαρίζει τη θέση του και δηλώνει πως “Επιθυμούμε να έρθει το Τμήμα Ψυχολογίας, να διασφαλιστούν τα σύνορά μας αυξάνοντας τον πληθυσμό, να επωφεληθούν οι άνθρωποι που είναι ελεύθεροι επαγγελματίες και ιδιοκτήτες σπιτιών προς ενοικίαση, όχι όμως εις βάρος ανηλίκων”.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
“20.5.2021 ήταν η μέρα που πρωτοπληροφορηθήκαμε ως Δ.Σ του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου για την διάθεση του Δημάρχου, κ. Χατζηγιάννογλου Ρωμύλου, και των συνυπεύθυνων, να στεγάσει προσωρινά το Τμήμα Ψυχολογίας στο σχολείο μας, πράξη που συνεπάγεται το κλείσιμο αυτού.
12.12.2021. Έχει προ πολλού δοθεί από τον Υφυπουργό Παιδείας, κ. Συρίγο, ένα έτος παράτασης για να βρεθεί άλλο κτίριο, έπειτα από τις ενστάσεις μας και από την ακυρωτική απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας- Θράκης, κατά της παράτυπης και ασυνείδητης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ένσταση από μέρους της Δημοτικής αρχής δεν έγινε κατά αυτής της απόφασης, ούτε νέο Δημοτικό Συμβούλιο συγκλήθηκε όπως δήλωνε και ξαναδήλωνε ο κ. Χατζηγιάννογλου στα ΜΜΕ, ακριβώς διότι γνώριζε ότι είναι παράτυπο και παράνομο να «διαλυθεί» ένα διδακτήριο και χώρος διαπαιδαγώγησης, μόρφωσης και «λάξευσης» συμπεριφοράς και προσωπικότητας των παιδιών για να «αναπτυχθεί» οικονομικά ένας τόπος και να καταπολεμηθεί η μείωση του πληθυσμού, όπως μας είπαν στις συναντήσεις που είχαμε με τους υπεύθυνους επί του θέματος. Όσο για εργασίες και διαδικασίες νομιμοποίησης άλλων κτιρίων, έγινε λόγος… μόνο λόγος, όμως καμία πράξη. Χρειάζεται ευσυνειδησία, υπευθυνότητα και παραγωγικός συντονισμός για να φτάσει ο λόγος να γίνει πράξη!
Ποτέ κανείς από τους υπεύθυνους δεν απάντησε στο αίτημά μας για κοινοποίησή τους προς εμάς των μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας αυτής της σχολής κι ευθαρσώς απαιτούν να αποδεχτούμε ως Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και πολίτες αυτής της πόλης να συμβάλλουμε στο να κατέβει» ακόμη ένα σκαλοπάτι χαμηλότερα;
Σε όλη την Ελλάδα «κλείνουν» σχολές και ακόμη περισσότερο εδώ, στο Διδυμότειχο υπολειτουρ-γούν και κλείνουν! Στη σχολή της Νοσηλευτικής, ο ίδιος ο Υφυ-πουργός Τριτοβάθμιας μας είπε ότι από τα 29 μαθήματα διδάσκονται τα 11, γιατί δεν υπάρχουν διδά-σκοντες καθηγητές και θα επιτρέ-ψουμε να «ανοίξει ακόμη ένα μαγαζάκι» σαν αυτά τα συνοικιακά μαγαζιά που ανοίγουν και κλεί-νουν σαν κάποιος να τα έχει κατα-ραστεί; Κανείς δεν τα καταράστηκε. Οι διαχειριστές τους κάνανε λάθος σχεδιασμό. Έτσι και με τις σχολές του Διδυμοτείχου… λάθος κίνητρα δημιουργίας τους και λάθος σχεδιασμός… ή καλύτερα… κανένας σχεδιασμός…!
Δεν γνωρίζουμε εάν ισχύει πως βρίσκει σύμφωνο τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Συρίγο η παραχώρηση του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου για χρήση του από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Εάν, όμως, ισχύει θα θέλαμε να γνωρίζουμε σε ποιον νόμο θα βασιστεί το Υπουργείο για να προχωρήσει σε μια τέτοια απόφαση και να μοιράσει τους μαθητές του σχολείου μας σε όλα τα υπόλοιπα! Τι είναι τελικά οι μαθητές για την πολιτεία; Πώς επιθυμούν οι αρχές να τις σέβονται οι νέοι που αποφοιτούν από οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης, όταν αυτοί μεγαλώνοντας έχουν από αυτές τόσο υποτιμητική και χωρίς σεβασμό αντιμετώπιση;
Για την δε Σύγκλητο, εάν όντως συμφωνεί με αυτή την κίνηση σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Χατζηγιάννογλου, πόσο ικανοποιημένοι είναι άραγε οι φοιτητές από τη λειτουργία των Τμημάτων του ΔΠΘ; Διότι εάν τα μέλη της Συγκλήτου δεν σκέφτονται τις συνέπειες αυτής της σύμπραξής τους σε ανήλικους μαθητές, πόσο θα φροντίσουν να αποφύγουν αρνητικές συνέπειες πράξεών τους στους ενήλικους φοιτητές τους;
Εάν πράγματι οι διοικούντες επιθυμούν, όπως ισχυρίστηκαν, να αυξηθεί ο πληθυσμός στα σύνορα για να θωρακιστεί η χώρα, ας φροντίσουν να βρούνε τρόπους αντιμετώπισης της υπογονιμότητας, ας φροντίσουν να συμβάλλουν στην βελτίωση της επικοινωνίας των μελών της οικογένειας μεταξύ τους, ας φροντίσουν να δίνουν κίνητρα έτσι ώστε οι νέοι να δημιουργούν οικογένεια στον ακριτικό τόπο τους, ας φροντίσουν να κρατούν καθαρή την συνείδησή τους και τα κίνητρά τους σε ό,τι κάνουν, ας φροντίσουν να σέβονται και να δίνουν κίνητρα στο υγειονομικό, διδακτικό και λοιπό προσωπικό που εργάζεται στις περιοχές των συνόρων μας, ας φροντίσουν να αξιοποιούν κάθε ευκαιρία για πολιτιστική ανάπτυξη στους τόπους αυτούς, ας φροντίσουν να βρούνε τρόπους μείωσης παράνομης εισόδου μεταναστών στη χώρα κι ας ασκούν το δημοκρατικό πολίτευμα όπως αυτό προβλέπεται!
Εμείς, τόσο ως μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού Σχολείου, όσο κι ως πολίτες, δηλώνουμε υπεύθυνα και υπενθυμίζουμε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψουμε όσο αυτό μας το επιτρέπει ο νόμος να διαλυθεί το σχολείο όπου φοιτούν τα παιδιά μας, ενώ βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και κανένας νόμος δεν επιτρέπει «το κλείσιμό» του έτσι απλά! Θα προχωρήσουμε σε κάθε βήμα που προβλέπεται από το νόμο εάν αποφασιστεί κάτι τέτοιο.
Δεν είχαμε τη διάθεση να προσβάλουμε και να εκθέσουμε καμία ελληνική αρχή και κανέναν ελληνικό θεσμό υπεύθυνο για την ποιότητα και την αναβάθμιση της παιδείας, διότι κι εμείς είμαστε Έλληνες. Εάν, όμως, αποφασιστεί κάτι τέτοιο, θα ενημερωθούν, εάν δεν έχουν ήδη ενημερωθεί για όλο το ιστορικό του θέματος, η ΕΘΑΑΕ (Εθνική Ανεξάρτητη Αρχή Εκπαίδευσης) – ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση), αποστολή των οποίων είναι η επίτευξη υψηλής ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Κι αν διαπιστώσουμε από τις κινή-σεις τους ότι γνωρίζουν τα ποσοστά αποτυχίας της βιωσιμότητας και στα-θερότητας ενός Πανεπιστημιακού Τμήματος στο Διδυμότειχο, γνωρί-ζοντας και το ιστορικό των λάθος προσπαθειών των αρμοδίων για την δημιουργία του και τελικά προχωρή-σουν στην έγκριση της δημιουργίας του, τότε εννοείται ότι θα κοινοποι-ηθεί όλο το ιστορικό και οι ενστά-σεις μας στην ENQA (Ευρωπαϊκή Ένωση για τη Διασφάλιση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση), μεταφρασμένα στην αγγλική όπως αυτό προβλέπεται από τους όρους δικαιωμάτων ενστάσεων συλλόγων και οργανισμών και της οποίας Ένω-σης είναι μέλος η ΕΘΑΑΕ. Κι αυτό γιατί εδώ που ζούμε, ορισμένοι υπεύθυνοι τόσο σημαντικών θεμά-των δεν γνωρίζουν την πραγματικό-τητά μας κι επειδή δεν μας αρέσει να λυπόμαστε τους εαυτούς μας χωρίς να προσπαθήσουμε, επιθυμούμε και θα προσπαθήσουμε με όλους τους έννομους τρόπους μέχρι τέλους κι ελπίζουμε να δικαιωθούν τα παιδιά του σχολείου μας, του τόπου μας και να συμβάλλουμε στη διακοπή αυτού του λάθους!
Επιθυμούμε να έρθει το Τμήμα Ψυχολογίας, να διασφαλι-στούν τα σύνορά μας αυξάνοντας τον πληθυσμό, να επωφεληθούν οι άνθρωποι που είναι ελεύθεροι επαγγελματίες και ιδιοκτήτες σπι-τιών προς ενοικίαση, όχι όμως εις βάρος ανηλίκων μη ικανών να υπε-ρασπιστούν τα δικαιώματά τους, ούτε με ακυβέρνητους και καθόλου νόμιμους τρόπους, διότι το παρά-τυπο και όχι βασιζόμενο στο νόμο, εφόσον δεν έχει σωστή βάση κάποια στιγμή αφήνει μόνο τα συντρίμμια του!