Ζημιά 135.000 ευρώ από το Φεστιβάλ Άρδα – Σφοδρή αντιπαράθεση στο Δημοτικό Συμβούλιο Ορεστιάδας

Κατηγορίες για υπερτιμολογήσεις και παραποιημένα στοιχεία – Η απάντηση της δημοτικής αρχής και το ερωτηματικό για το μέλλον του θεσμού

Το οικονομικό αποτύπωμα της φετινής διοργάνωσης του Φεστιβάλ Άρδα στις Καστανιές αποτέλεσε αντικείμενο έντονης αντιπαράθεσης στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ορεστιάδας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, τα έσοδα ανήλθαν σε 135.000 ευρώ, ενώ τα έξοδα έφτασαν τις 270.000 ευρώ, με αποτέλεσμα το φεστιβάλ να καταγράψει ζημία ύψους 135.000 ευρώ.

Η αντιπολίτευση έθεσε σοβαρά ζητήματα για τον τρόπο διαχείρισης, κάνοντας λόγο για «υπερτιμολογήσεις» και για αμοιβές καλλιτεχνών υψηλότερες σε σχέση με άλλες συναυλίες στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Ο δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Τσελεμπής, υποστήριξε ότι οι πολίτες καλούνται να καλύψουν δύο φορές το κόστος, μέσω εισιτηρίων και δημοτικών τελών. Ο πρώην δήμαρχος Βασίλης Μαυρίδης επέκρινε επίσης την οικονομική διαχείριση του φεστιβάλ λέγοντας: «Με αυτά τα λεφτά θα μπορούσαμε να προσλάβουμε περισσότερες καθαρίστριες».

Από την πλευρά της δημοτικής αρχής, η αντιδήμαρχος Πολιτισμού Ευαγγελία Μπραϊκούδη υπερασπίστηκε τη διοργάνωση, αποδίδοντας τις απώλειες σε χρόνιες παθογένειες του παρελθόντος: «Πάντα έμπαινε μέσα ο Άρδας αλλά οι προηγούμενες διοικήσεις έδιναν παραποιημένα στοιχεία». Η δήλωση αυτή προκάλεσε άμεση ένταση, με τον κ. Μαυρίδη να κάνει λόγο για «συκοφαντίες» και υπερτιμολογήσεις συναυλιών.

Ο δήμαρχος Ορεστιάδας, Διαμαντής Παπαδόπουλος, απέρριψε τις αιχμές, κάνοντας λόγο για «μικροπολιτικές σκοπιμότητες» και τονίζοντας ότι το Φεστιβάλ δεν πρέπει να κρίνεται μόνο με οικονομικά κριτήρια: «Μια εκδήλωση δεν αποτιμάται μόνο χρηματικά, είναι και τι προσφέρει στον κόσμο. Είμαστε περήφανοι για τον Άρδα».

Παράλληλα, άνοιξε και η συζήτηση για το μέλλον του θεσμού, με την κα. Μπραϊκούδη να καλεί το Σώμα να αποφασίσει συνολικά αν η διοργάνωση θα συνεχιστεί ή θα σταματήσει.

Το Φεστιβάλ Άρδα, που στο παρελθόν είχε χαρακτηριστεί ως μία από τις πιο αυθεντικές και πρωτοποριακές μουσικές εκδηλώσεις νεολαίας στη χώρα, εξακολουθεί να προκαλεί διχογνωμίες για τον χαρακτήρα του και την οικονομική του βιωσιμότητα.

Παντίδου Ελένη