Τη δημόσια τοποθέτηση των βουλευτών Έβρου ζητούν οι γονείς του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου δημοτικού σχολείου Διδυμοτείχου επιμένει στην απόφαση του να μην παραχωρήσει το κτήριο για την στέγαση του Τμήματος Ψυχολογίας, στέλνοντας νέα επιστολή διαμαρτυρίας προς του βουλευτές Έβρου, καθώς και προς όλους τους συναρμόδιους φορείς, που αφορά τη διαβούλευση για το θέμα της παραχώρησης του σχολείου, στηριζόμενη στα λεγόμενα του Δημάρχου Ρωμύλου Χατζηγιάννογλου, όπως αναφέρουν και οι ίδιοι.

Ο σύλλογος ζητάει την γραπτή απάντηση από τους βουλευτές του Έβρου στην οποία να αναφέρουν αν συναινούν στην παραχώρηση του συγκεκριμένου κτιρίου για την προσωρινή στέγαση του τμήματος Ψυχολογίας του ΔΠΘ που πρόκειται να λειτουργήσει στο Διδυμότειχο.

Αναλυτικά η επιστολή:

Αγαπητέ κ. Βουλευτά,

   Αρχικά σας ευχόμαστε καλή χρονιά, γεμάτη αγάπη μέσα σας για να έχετε υγεία και χαμόγελο στη ζωή σας.    

Στη συνέχεια, επιθυμούμε να μας απαντήσετε εγγράφως στο αν αληθεύει ό, τι αναφέρεται στην παρακάτω διαμαρτυρία μας κι αφορά το πρόσωπό σας, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Χατζηγιάνογλου Ρωμύλου στα ΜΜΕ, μετά την συνάντησή σας με τον κ. Συρίγο και τις Πρυτανικές αρχές. Η έγγραφη απάντησή σας αφορά την σύμφωνη γνώμη σας περί της παραχώρησης  του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου και την χρήση του ως προσωρινή στέγη του Τμήματος Ψυχολογίας.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα λεγόμενα του Δημάρχου μας σε δημόσιες δηλώσεις του στα ΜΜΕ, ανταποκριθήκατε θετικά στο κάλεσμά του να συναντηθείτε στις 22.12.21 με τον κ. Πρύτανη του ΔΠΘ και με τον κ. Συρίγο στο χώρο του τελευταία αναφερόμενου, με στόχο την συμφωνία της οριστικοποίησης- της «κοινής συμφωνίας»- όπως αναφέρει το δημοσίευμα, της προσωρινής στέγης στην οποία θα τοποθετηθεί η Σχολή Ψυχολογίας. Κι όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η κοινή συμφωνία σας (διότι η λέξη «κοινή» περιλαμβάνει κι εσάς), αφορά την παραχώρηση του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου, το οποίο τονίζουμε εξ’ αρχής (εγγράφως και δημοσίως), ότι  βρίσκεται σε λειτουργία και είναι το 2ο σε πληθυσμιακή δύναμη ανήλικων μαθητών στο Δήμο Διδυμοτείχου. Αριθμεί 145 μαθητές, από τους οποίους 15 έρχονται από τα γύρω χωριά και οι γονείς των υπόλοιπων είναι κάτοικοι Διδυμοτείχου.

Έχουμε λάβει 97 υπεύθυνες δηλώσεις υπογεγραμμένες που δηλώνουν ότι είναι αντίθετοι με την παραχώρηση του 3ου Δημοτικού Σχολείου για προσωρινή στέγαση του Τμήματος Ψυχολογίας. Επιπρόσθετα, τονίζουμε ότι πρόκειται για το μόνο διδακτήριο που έχει διεκπεραιώσει όλα τα νόμιμα έγγραφά του (άδειες πυροπροστασίας, στατικότητας, ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων κ.α.) και βρίσκεται σε άριστη κατάσταση κτιριακά και υλικοτεχνικά (κίνητρό μας γι’ αυτή την αναφορά δεν είναι η έπαρσή μας, αλλά η προσπάθειά μας να αποτραπεί η διάλυση αυτού, διότι δεν θα συμβάλει κάτι τέτοιο στην εξέλιξη του τόπου κατά την άποψή μας). Δυστυχώς, αυτή είναι η αιτία που οι υπεύθυνοι επιθυμούν να το χρησιμοποιήσουν «πετώντας έξω σαν αναλώσιμα (γι’ αυτούς) ανήλικα υλικά» αυτού του σχολείου για να τοποθετήσουν τα «ενήλικα (γι’ αυτούς) αναλώσιμα υλικά»… Και τα ονομάζουμε αναλώσιμα διότι πρόκειται για τη δημιουργία μιας σχολής για την οποία, έχουμε αιτηθεί και ποτέ δεν μας έχει σταλεί- παρουσιαστεί – κοινοποιηθεί καμία μελέτη βιωσιμότητας και σκοπιμότητας της δημιουργίας αυτής της σχολής και κανένας σχεδιασμός, επίσης. Οι μαθητές και οι φοιτητές δεν είναι αναλώσιμα για να τα μετακινεί, όποιος έχει αυτή τη δύναμη ως εκπρόσωπος των πολιτών, αλλά να τους σέβεται, όπως ορίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Σας τα αναφέρουμε όλα τα παραπάνω, καθώς κι όσα ακολουθούν, διότι γνωρίζουμε ότι από τη θέση στην οποία βρίσκεστε, σίγουρα υπάρχει σωρός εργασιών κι ενδέχεται να μην γνωρίζετε όλες τις λεπτομέρειες του ιστορικού αυτής της τάσης του Δημάρχου Διδυμοτείχου να «διαλύσει» το σχολείο το οποίο εκπροσωπούμε, καθώς και διότι δεν γνωρίζουμε τι σας έχει μεταφέρει έτσι ώστε να σας πείσει να φτάσετε σ’ αυτή την «κοινή συμφωνία», εκείνο το πρωινού του Σαββάτου του Δεκεμβρίου 2021, λίγες μέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων για τις Χριστουγεννιάτικες γιορτές…  

 Οφείλουμε, όμως, να σας ενημερώσουμε ότι εάν αληθεύει το ότι συμφωνήσατε με την υλοποίηση αυτής της εμμονικής πρότασης του κ. Χατζηγιάννογλου Ρωμύλου, συμβάλλετε κι εσείς στην τοποθέτηση του Διδυμοτείχου σε ένα ακόμη χαμηλότερο σκαλοπάτι κι όχι στην ανάπτυξή του! Αντί αυτού, λοιπόν, αυτό που προτείνουμε και περιμένουμε από τον Μάιο του 2021 (που πρωτοενημερωθήκαμε για την επιθυμία του κ. Χατζηγιάννογλου να είναι το 3ο Δημοτικό Σχολείο Διδυμοτείχου αυτό που επιλέγει να «κλείσει» τελικά λόγω της μείωσης  του πληθυσμού, όπως αναφέρει και ξαναναφέρει σε δημοσιεύματά του), προτείνουμε σε όποιον υπεύθυνο μας ρωτάει τι θα κάναμε στη θέση του (πρυτανικές αρχές, κ. Συρίγο, Δημοτικούς Συμβούλους και σ’ εσάς τώρα μέσω αυτής της επιστολής) να φροντίσετε να συνεργαστείτε και να νομιμοποιήσετε με το «αναφερόμενο» στα ΜΜΕ από τον Δήμαρχό μας, νομοσχέδιο , είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο τον οποίο γνωρίζετε από την θέση στην οποία όλοι εσείς βρίσκεστε, ένα από τα άλλα αξιόλογα, αλλά παραμελημένα κτίρια του τόπου μας, έτσι ώστε να ανακατασκευαστεί και να «φιλοξενήσει» προσωρινά το Τμήμα Ψυχολογίας, έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες  για την μόνιμη στέγη του.

Είναι φρονιμότερο, θεωρούμε, να αξιοποιηθούν τα χρήματα που δίδονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τέτοιους σκοπούς και με στόχο την πραγματική ανάπτυξη του κάθε τόπου, αντί να διαλύονται ήδη λειτουργικοί χώροι, μετακινώντας έμψυχο δυναμικό υπολογίζοντάς το ως άψυχο. Επιπρόσθετα, να σας ενημερώσουμε ότι δεν μας έχει αναφέρει τίποτα απ’ όλα αυτά που αναφέρει στα ΜΜΕ στις 11,14 και 23.12.21. Ο λόγος του την πρώτη μέρα και τελευταία μέρα που συναντηθήκαμε έπειτα από δική μας πρωτοβουλία, δηλώνουμε υπεύθυνα και δημοσίως, δεν είχε καμία  ροή, ήταν ολοφάνερο από τα λεγόμενά του ότι δεν υπήρξε κανένας σχεδιασμός για το μέλλον του εξοπλισμού του σχολείου και των μαθητών, περιείχε ψέματα κι ανακρίβειες κι όταν του μιλήσαμε για την συναισθηματική αναστάτωση που προκαλεί αυτή η πρόθεσή του να παραχωρήσει το σχολείο, στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς, καθώς κι όταν του υπενθυμίσαμε το ότι βρισκόμαστε σε υγειονομική κρίση κι εκείνος έχει στο μυαλό του να συγχωνεύσει σχολεία, μας επιτέθηκε λεκτικά ανεβάζοντας τον τόνο της φωνής του αγριεύοντας το πρόσωπό του και ρωτώντας μας εάν γνωρίζουμε πού ήταν πριν γίνει Δήμαρχος, εάν είχαμε καθίσει σ’ αυτή την καρέκλα που κάθεται και συγκεκριμένα μας ανέφερε ότι «αυτή η καρέκλα καίει…» και γενικότερα, όταν μέσω την λεγόμενών μας, αντιλήφθηκε τις συνέπειες της πρότασής του, έχασε τον έλεγχό του και την διαλλακτικότητά του… όταν ο Δήμαρχος μας έχει δηλώσει εδώ κι ένα έτος περίπου τις διαθέσεις του προς το σχολείο,  έχει προχωρήσει σε πράξεις που όφειλε να γνωρίζει ότι είναι άκυρες βάσει νόμου, όπως κι ακυρώθηκαν επίσημα λόγω ανομίας από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, αναφέρθηκε σε Προεδρικά διατάγματα, σε νέα Δημοτικά Συμβούλια, σε λάθος τοποθέτηση στην αρχική έγγραφη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και….και…και…

  Αυτή τη φορά έπαιξε άλλο ένα χαρτί, το οποίο είστε εσείς οι τρεις βουλευτές που δεχτήκατε να συναντηθείτε και να στηρίξετε την πρότασή του (σύμφωνα με τα λεγόμενά του). Η Πρυτανεία δεν παίρνει καμία θέση πλέον, ενώ αναφερόμαστε σε ένα όργανο που φροντίζει για την ποιότητα της εκπαίδευσης!Πόσο σοβαρή μπορεί να είναι αυτή η στάση; Στηρίζετε όλοι τελικά μια πρόταση την οποία ο ίδιος ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης απέρριψε, λόγω του ότι δεν βασίζεται σε κανέναν συνταγματικό νόμο, αλλά, ίσως περάσει με νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί για να εξυπηρετήσει τι ακριβώς; Πόσο σοβαρή μπορεί να είναι αυτή η προσέγγιση ενός τόσο σοβαρού θέματος; Μιλάμε για παιδιά! Όχι για πακέτα! Μιλάμε για φοιτητές που οφείλουμε να σεβόμαστε, γιατί όταν αποφοιτήσουν θα είναι ενεργά κύτταρα της Ελλάδας ! Όχι για εργαλεία! Μιλάμε για διδακτήριο! Όχι για επιχείρηση! Μιλάμε για δημιουργία Πανεπιστημιακού Τμήματος! Όχι για δημιουργία αποθήκης άψυχων αντικειμένων που αν αποτύχει δεν θα πονέσει κανείς παρά μόνο αυτός που επένδυσε τα χρήματά του!  

Δυστυχώς, στο τελευταίο δημοσίευμά του, αντιλαμβανόμαστε ότι και πάλι προσπαθεί να πείσει τον πληθυσμό του Διδ/χου με ανακρίβειες, όπως το ότι το 1ο έτος του Τμήματος Ψυχολογίας θα έχει 100-150 φοιτητές!!! Εάν είναι δυνατόν!!! Μόνο στις στρατιωτικές σχολές μπαίνουν ανά έτος τόσοι φοιτητές!!! Πάλι ανακρίβειες. Εν συνεχεία, ας αναφερθούμε στη στάση του ΔΠΘ, η οποία αρχικά φάνηκε να βασίζονταν στο νόμο και στην ευσυνειδησία, καθώς και στον σεβασμό της Διεθνούς Συνθήκης για τα Δικαιώματα του Παιδιού (κι αυτό γίνεται ολοφάνερο από τις αρχικές αρνητικές απαντητικές επιστολές της Πρυτανείας προς την πρόταση της Δημοτικής αρχής) που δυστυχώς, όμως, για άγνωστους λόγους και δίχως συνείδηση και συνέπεια στο λόγο της, αλλάζει (εάν αληθεύουν τα λεγόμενα του Δημάρχου- κανένα μέλος της πρυτανείας, όμως, δεν δήλωσε δημοσίως ότι δεν ισχύουν) και γίνεται θετική προς την «διάλυση» τόσο του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου, όσο και στην σιγά σιγά, αλλά, σταθερά συμβολή της και στην «πτώση» του Διδυμοτείχου.

Σ’ αυτό το σημείο να σας γνωστοποιήσουμε, εάν δεν το γνωρίζετε ήδη, ότι οι περισσότερες οικίες στις περισσότερες περιοχές του Διδυμοτείχου έχουν έλλειψη υδροδότησης για πολλές και συνεχόμενες μέρες κατά τη διάρκεια του έτους, οι περισσότεροι φοιτητές της Νοσηλευτικής νοικιάζουν στην Ορεστιάδα γι’ αυτό τον λόγο και προτιμούν τα Κέντρα διασκέδασης της Ορεστιάδας για τις εξόδους τους, οι περισσότεροι στρατιωτικοί επίσης, για τον ίδιο λόγο έχουν εγκαταλείψει το Διδυμότειχο και ζούνε στην Ορεστιάδα, ότι από τα 29 μαθήματα της Νοσηλευτικής διδάσκονται φέτος μόνο τα 11…..κι άλλα πολλά….πολλά που αποδεικνύουν το πού στηρίζεται αρχικά η ανάπτυξη του Διδυμοτείχου και το κατά πόσο έχει γίνει μελέτη βιωσιμότητας της δημιουργίας αυτής της σχολής. Θέλετε να αναφερθούμε στο ότι δεν υπάρχουν χώροι παρκαρίσματος, αξιοποιημένοι χώροι αναψυχής και διασκέδασης παιδιών, ενώ θα μπορούσαν να είχαν αξιοποιηθεί αμέτρητοι χώροι εντός και περιμετρικά του Διδυμοτείχου; Και τελικά διαλύοντας το 3ο Δημοτικό σχολείο (ίσως το μόνο πλήρως εξοπλισμένο και καθόλα νομιμοποιημένο κτίριο και διδακτήριο του Διδυμοτείχου) και πετώντας έξω τους μαθητές αυτού, θα επέλθει η ανάπτυξη του Διδυμοτείχου; Γιατί εάν είναι να κλείσει έτσι κι αλλιώς, όπως αναφέρει ο Δήμαρχος ένα σχολείο, λόγω μείωσης πληθυσμού, δεν προτιμάται ως προσωρινή στέγη να ανακατασκευαστεί με προγράμματα ΕΣΠΑ, ένα κτίριο το οποίο δεν είναι σε καλή κατάσταση και καθόλα νομιμοποιημένο; Για ποιο λόγο δεν γίνεται νομοθετική ρύθμιση να νομιμοποιηθεί όσο πιο άμεσα γίνεται ένα άλλο κτίριο και να δοθεί προτεραιότητα σ’ αυτό, εφόσον επιθυμούν όσοι επιθυμούν να αφήσουν κάτι κατά την θητεία τους και προτιμούν να διαλυθεί ένα διδακτήριο σε λειτουργία; Ποιο θα είναι το μέλλον αυτού του κτιρίου που σήμερα όλοι το «διεκδικούν», λόγω τελειότητας; Απορούμε όλα αυτά τα έχετε αναλογιστεί όλοι εσείς που είστε σε θέσεις που προτείνετε και λαμβάνετε τόσο σοβαρές αποφάσεις για τους πολίτες της Ελλάδας; Έχετε αναλογιστεί και λάβει υπόψη σας για ποιο λόγο δεν υπήρξε, ούτε υπάρχει μέχρι και σήμερα ούτε ένα κτίριο συντηρημένο και νομιμοποιημένο στο Διδυμότειχο εκτός από το διδακτήριο του 3ου Δημοτικού Σχολείου;  

Ελπίζουμε να μην είστε οι τρίτοι στη σειρά που θα συμβάλλετε σε αυτή την ψεύτικη ελπίδα ανάπτυξης του τόπου μας και στο μέλλον να φροντίσετε με την συνεργασία και την διασυνδετική δράση σας, με όσους οφείλετε από την θέση σας να γνωρίζετε, έτσι ώστε να εξελιχθεί ο τόπος που λέγεται Διδυμότειχο, να αναπτυχθεί και να αρχίσει τελικά να αυξάνεται ο πληθυσμός του κι όχι να μειώνεται..έτσι δεν θα χρειάζεται να κλείνουν τα σχολεία του. Αυτό βέβαια, απαιτεί πραγματική αγάπη για τον τόπο κι όχι αγάπη μόνο για την ατομική επιχείρηση του καθενός, απαιτεί όραμα, σκέψη, οργάνωση, συνεργασία, σχεδιασμό μέσω δημοκρατικής διαβούλευσης, μελέτη, κριτική σκέψη…..κόπο και χρόνο δηλαδή!    Εάν πράγματι επιθυμείτε να συμβάλλετε στην εξέλιξη του τόπου που βρίσκεται στην περιοχή ευθύνης σας, έχετε πλήρη επίγνωση της πραγματικότητας και της ανάπτυξής του, παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες στο να διακοπεί η υλοποίηση αυτής της πρότασης του κ. Χατζηγιάννογλου.

Αντιλαμβανόμαστε ότι ο ρόλος κάθε εμπλεκόμενου στην υλοποίηση αυτής της ιδέας  είναι διαφορετικός, όταν, όμως , ο κάθε ένας από τους συνυπεύθυνους συμβάλλει απαντώντας και ψηφίζοντας «ναι» με την στάση του  θεωρείται συνεργός, είτε πρόκειται για  θετική έκβαση σ’ ένα θέμα, είτε  όμως και για αρνητική!    Αναμένουμε για την γραπτή απάντησή σας στο αρχικό ερώτημά μας, για το αν πράγματι συναινείτε στην παραχώρηση του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου, καθώς και για τις δικές σας ενέργειες, έτσι ώστε να μην υλοποιηθεί αυτή η εγκληματική ενέργεια κατά των μαθητών του, εάν τελικά δεν συμφωνήσετε.    Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την θετική ανταπόκρισή σας στα αιτήματά μας. Με εκτίμηση και σεβασμό, το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 3ου Δημ. Σχολείου Διδυμοτείχου