Στο πένθος είναι βυθισμένη ολόκληρη η χώρα, η οποία θρηνεί για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, ενώ την ίδια στιγμή πολλά ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν αναπάντητα.
Σε 57 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί που έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής από τα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την εμπορική, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από την εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, αστυνόμο β’, Κωνσταντία Δημογλίδου. Όπως ανέφερε, δηλώθηκαν μέχρι στιγμής επίσημα, 56 επιβάτες ως αγνοούμενοι, ενώ προσέθεσε ότι υπάρχει ενδεχόμενο κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος από οικείους ή συγγενείς.
Στη συνέχεια, όπως διευκρίνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Δημογλίδου, αμέσως μετά το δυστύχημα και την απομάκρυνση των επιβατών και των τραυματιών,είχαν δηλωθεί 56 αγνοούμενοι από συγγενείς και οικείους που δεν είχαν βρει τους ανθρώπους τους. Σύμφωνα με τον νεότερο απολογισμό, σχετικά με τους επιβεβαιωμένους νεκρούς, υπάρχει ένας άνθρωπος παραπάνω, που φαίνεται να μην έχει δηλωθεί από κάποιον ως αγνοούμενος.
Αναφορικά με τους νοσηλευόμενους η κ. Δημογλίδου είπε ότι παραμένουν για νοσηλεία 48 επιβάτες, οι 6 από αυτούς σε ΜΕΘ και προσέθεσε ότι μία επιβάτης με σοβαρά εγκαύματα διακομίσθηκε στην ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παπανικολάου που διαθέτει ειδική μονάδα εγκαυμάτων.
Ταυτοποίηση με DNA
Όπως είπε η κ. Δημογλίδου όλες οι σοροί ταυτοποιούνται με την μέθοδο DNA και συνεχίζεται η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων που έχουν μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας.
Από τις δηλώσεις της κ. Δημογλίδου και όπως διευκρίνισε στη συνέχεια στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχουν ληφθεί 55 δείγματα DNA από τις σορούς και 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών. Πέρα όμως απ΄ αυτούς υπάρχουν και πολλά ανθρώπινα μέλη από τα οποία επίσης έχουν ληφθεί δείγματα και ακόμη δεν έχουν διευκρινιστεί αν ανήκουν σε κάποιες από τους ήδη ταυτοποιημένους ή αναζητούμενους ή αν πρόκειται για άτομα που δεν έχουν δηλωθεί. Αυτά θα ξεκαθαριστούν όταν ολοκληρωθούν οι έρευνες που πραγματοποιούνται στα εργαστήρια της εγκληματολογικής υπηρεσίας.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, από εδώ και πέρα όποιος από τους επιβάτες δεν ταυτοποιείται με κάποια σορό θα θεωρείται αγνοούμενος. Μετά την επίσημη ταυτοποίηση, οι σοροί θα παραδίδονται στις οικογένειες, έπειτα από την απαιτούμενη διοικητική διαδικασία, π.χ. έκδοση πιστοποιητικών θανάτων.
Ολοκληρώνεται σήμερα η επιχείρηση
Παράλληλα, μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής (03/03) εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχος, Βασίλης Βαθρακογιάννης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης.
Όπως είπε, η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού θα συνεχιστεί και την Παρασκευή (03/03) και είναι επικεντρωμένες στο τρίτο βαγόνι, το τελευταίο από αυτά που διαλύθηκαν. «Τα γερανοφόρα οχήματα έχουν ανασηκώσει τα 2 βαγόνια τόσο το πρώτο επιβατικό της δεύτερης θέσης όσο και το βαγόνι -εστιατόριο και ταυτόχρονα οι πυροσβέστες αφαιρούν τμηματικά τα μεταλλικά στοιχεία τους προκειμένου να διευκολυνθεί η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι δυνάμεις παραμένουν δύσκολες καθώς κομμάτια του συρμού είναι άμορφες μάζες από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η έρευνα θα ολοκληρωθεί με τη μεταφορά του τρίτου βαγονιού. Μετά θα μεταφερθούν και τα υπόλοιπα βαγόνια, ενώ θα πραγματοποιηθεί και ένας τελευταίος έλεγχος στον τόπο του δυστυχήματος.
Οι δύο παράγοντες που εξετάζονται στις έρευνες
Επίσης, σήμερα Παρασκευή (03/03) ξεκινά και το έργο της η αρμόδια επιτροπή που θα προχωρήσει στην διερεύνηση της υπόθεσης.
Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, σύμφωνα με πηγές της Πυροσβεστικής, μεταξύ άλλων, θα εξεταστούν δύο παράγοντες που θα ήταν ικανοί να προκαλέσουν τέτοια ζημιά.
Ο πρώτος παράγοντας αφορά στις πολύ μεγάλες ποσότητες λαδιού μέσα σε μεγάλα δοχεία που βρίσκονται στις ψήκτρες, τα οποία δοχεία είναι υπό πίεση και χρησιμοποιούνται για το σύστημα πέδησης των τρένων ενώ ο δεύτερος παράγοντας αφορά στους συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειες που τροφοδοτούν το τρένα με ρεύμα.
Αυτό που θα ερευνηθεί ωστόσο, είναι και η ύπαρξη φιαλών υγραερίου, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν την μεγάλη έκρηξη και λόγω των θερμοκρασιών που αναπτύχθηκαν, να εξαϋλώθηκαν. Αυτό το σενάριο μπαίνει στο κάδρο, έπειτα από τον εντοπισμό δύο ακέραιων φιαλών.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές ενημέρωσης, με βάση συγκεκριμένη ΚΥΑ, μπορούν να φορτωθούν φιάλες, όμως υπό προϋποθέσεις. Οι ίδιες πηγές εξηγούν πως μεταξύ αυτών των προϋποθέσεων είναι να βρίσκονται στους αποθηκευτικούς χώρους και όχι σε βαγόνια με επιβάτες.
Απολογείται το Σάββατο ο σταθμάρχης
Ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή και διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών ασκήθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης (02/03) στον 59χρονο σταθμάρχη του ΟΣΕ που αναφέρεται ως ο κύριος υπεύθυνος για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Οι δύο πρώτες κατηγορίες αφορούν πλημμελήματα και η τρίτη είναι κακούργημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Ο 59χρονος ζήτησε κι έλαβε προθεσμία να απολογηθεί το ερχόμενο Σάββατο (04/03).
«Από ανθρώπινη πλευρά είναι συντετριμμένος. Αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης. Αλλά αυτό που μετράει είναι να ψάξουμε όχι το δέντρο αλλά το δάσος ευθυνών. Εδώ υπάρχει ένα δάσος ευθυνών», δήλωσε ο συνήγορός του, Στέφανος Παντζαρτζίδης. «Το δικό μας μερίδιο το αναλαμβάνουμε και πιστεύω ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει τη δουλειά της» πρόσθεσε.