Η Hellenic Train πετάει στον δρόμο 200 εργαζόμενους τη μέρα της μαύρης επετείου των Τεμπών
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας θα πραγματοποιηθεί σήμερα στη Θεσσαλονίκη από την Επιτροπή Αγώνα Μηχανοστασίου «Hellenic Train» που καταγγέλλει τις άδικες απολύσεις των εργαζομένων σε 34 εκδοτήρια σε όλη τη χώρα.
Δύο χρόνια μετά την τραγωδία, η νέα πρόκληση της «Hellenic Train» φέρνει ακόμα περισσότερη οργή κι αγανάκτηση σε πολίτες, εργαζομένους όλης της Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, το νέο …κατόρθωμα του ομίλου είναι η απόφασή του να βάλει «λουκέτο» σε 34 εκδοτήρια σιδηροδρομικών σταθμών σε όλη τη χώρα, πετώντας στην ανεργία 200 εργαζόμενους, με τους πρώτους 90 από αυτούς να απολύονται στις 28 Φλεβάρη, μέρα της μαύρης επετείου του εγκλήματος, και τους υπόλοιπους, σταδιακά μέχρι τέλος Μάρτη.
Η Επιτροπή Αγώνα Μηχανοστασίου «Hellenic Train» καλεί σε συγκέντρωση – παράσταση διαμαρτυρίας αύριο, Παρασκευή 7 Φλεβάρη, στις 7 μ.μ. έξω από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης.
Απαιτεί εδώ και τώρα: Να γίνουν μαζικές προσλήψεις σε όλα τα πόστα στον σιδηρόδρομο. Να σταματήσει το αίσχος με τις εργολαβίες. Η «Hellenic Train» να προσλάβει τους εργαζόμενους στα εκδοτήρια που έχουν ήδη εμπειρία, σε όλους τους σταθμούς.
Οι εργαζόμενοι στα 34 εκδοτήρια, με επιστολή τους προς την εταιρεία, την κυβέρνηση, τα κόμματα και τα Εργατικά Κέντρα, ζητούν ακύρωση της απόφασης που βάζει «λουκέτο» στα εκδοτήρια και προωθεί την ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίων μέσω εφαρμογής, στην ιστοσελίδα της και εντός του συρμού.
Τονίζουν ότι ανάμεσα στους εκδότες «υπάρχουν άτομα όλων των ηλικιών, ακόμη και με 25 χρόνια εργασίας μέσα στους σταθμούς, επομένως πολύ κοντά στη συνταξιοδότηση. Δεν υπάρχει κανένα σχέδιο αποκατάστασης, ούτε γι’ αυτούς ούτε και για κανέναν από τους υπόλοιπους».
Για τις συνθήκες στους χώρους εργασίας σημειώνουν ότι «σε κάποιους σταθμούς δεν μας προσφέρονται ούτε τα απαραίτητα, όπως η θέρμανση, και αναγκαζόμαστε να μεταφέρουμε θερμαντικά μέσα από τα σπίτια μας για να έχουμε ένα πιο αξιοπρεπές εργασιακό περιβάλλον. Κατά τόπους και συχνά παρατηρούνται προβλήματα με το ηλεκτρικό ρεύμα και το ίντερνετ που μας εμποδίζουν να κάνουμε τη δουλειά μας όπως πρέπει. Και πάλι όμως την κάνουμε με τον έναν ή τον άλλον τρόπο».
Προειδοποιούν για τις επιπτώσεις που θα προκύψουν από το κλείσιμο των εκδοτηρίων, για τους επιβάτες ΑμεΑ, καθώς και ηλικιωμένους που έχουν ανάγκη από φυσική βοήθεια, για επιβίβαση και αποβίβαση στις αμαξοστοιχίες.
Και θέτουν και ερωτήματα σε σχέση με το επιβατικό κοινό: «Ποιος θα ενημερώνει το επιβατικό κοινό όταν προκύπτει “αμηχανία”, όταν γίνονται μονοδρομήσεις ή σε περίπτωση καθυστερήσεων;
Σε κλειστό εκδοτήριο, πώς θα αποζημιώνονται οι επιβάτες αν χρειαστεί; Τι θα γίνει με τα εισιτήρια “Επί πιστώσει” για τις μετακινήσεις των φαντάρων που ακολουθείται ειδική διαδικασία για την έκδοση εισιτηρίου, με την επίδειξη στρατιωτικών εγγράφων από τα οποία πρέπει και το εκδοτήριο να κρατά αντίγραφα ως αποδεικτικά;
Σε σταθμούς όπου ο χώρος αναμονής θα είναι κλειδωμένος, πού θα περιμένουν οι επιβάτες όταν οι καιρικές συνθήκες θα είναι δύσκολες; Πού θα πηγαίνουν τουαλέτα όταν αυτή βρίσκεται στον εσωτερικό χώρο του εκδοτηρίου που δεν θα λειτουργεί;
(…) Πώς ακριβώς είναι οι αλλαγές που γίνονται προς όφελος των επιβατών, όταν επάνω στα τρένα δεν θα κόβονται εισιτήρια επιστροφής; Δεν θα κόβονται εισιτήρια νεανικά 12 – 24 ετών, φοιτητικά, πολυτέκνων, ούτε καν συνταξιούχων ΟΣΕ αλλά όλοι όσοι ανήκουν σε αυτές τις ειδικές κατηγορίες θα αναγκάζονται να πληρώσουν αντίτιμο κανονικού εισιτηρίου και να χάσουν τις εκπτώσεις που δικαιούνται; Και μάλιστα να πληρώνουν μόνο με μετρητά γιατί επάνω στα τρένα δεν υπάρχουν POS για πληρωμή με κάρτα.
Γιατί σταματά η έκδοση τριμηνιαίων και εξαμηνιαίων καρτών και άνθρωποι που μετακινούνται καθημερινά στις δουλειές τους θα χάνουν ακόμη περισσότερα χρήματα;».

ΣΥΡΙΖΑ Έβρου: Από τις κυβερνητικές φιέστες στην εγκατάλειψη
«Το κλείσιμο των εκδοτηρίων στον Έβρο επιβεβαιώνει τη σιδηροδρομική απομόνωση» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζοντας την απόφαση της Hellenic Train να προχωρήσει στο κλείσιμο των εκδοτηρίων στους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Αλεξανδρούπολης και της Ορεστιάδας, μαζί με άλλα 34 σημεία σε όλη τη χώρα, κάτι που, όπως τονίζει «αποδεικνύει πως η κυβέρνηση της ΝΔ εγκαταλείπει πλήρως το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θράκης και του Έβρου».
Συνεχίζοντας, σημειώνει πως «η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο εξυπηρετεί κυρίως γεωπολιτικές και στρατιωτικές προτεραιότητες και όχι την καθημερινή μετακίνηση των πολιτών. Την ίδια στιγμή, ο ιστορικός σταθμός του Πυθίου, που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως διακρατική πύλη Ελλάδας – Τουρκίας, παραμένει πλήρως εγκαταλελειμμένος.
Η κυβέρνηση της ΝΔ είχε εξαγγείλει 19 μέτρα για την Αν. Μακεδονία και Θράκη, μεταξύ των οποίων και η επανεκκίνηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Ορεστιάδας τον Οκτώβριο του 2023. Λίγους μήνες αργότερα, η Hellenic Train ανακοίνωσε την επέκταση της σύνδεσης μέχρι το Ορμένιο. Ωστόσο, αντί για περαιτέρω ανάπτυξη, η κυβέρνηση κλείνει τώρα τα εκδοτήρια, αποκόπτοντας τους πολίτες από βασικές υπηρεσίες.
Η “αναβάθμιση” που υποσχέθηκε ο κ. Μητσοτάκης παραμένει μόνο στα χαρτιά. Η πραγματικότητα είναι ότι οι κάτοικοι του Έβρου και της Θράκης παραμένουν χωρίς ουσιαστική σύνδεση με το εθνικό δίκτυο και χωρίς πρόσβαση σε στοιχειώδεις σιδηροδρομικές υπηρεσίες».
Οι επιπτώσεις για τους πολίτες
Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, το κλείσιμο των εκδοτηρίων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους επιβάτες, καθώς:
- Οι ηλικιωμένοι και τα ΑμεΑ αποκλείονται από τη δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων, αφού η ηλεκτρονική διαδικασία δεν είναι προσιτή σε όλους.
- Οι σταθμοί μένουν χωρίς προσωπικό, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία βοήθεια σε επιβίβαση, αποβίβαση και αλλαγές δρομολογίων.
- Οι πολίτες χάνουν βασικές εξυπηρετήσεις, όπως χώροι αναμονής, πληροφόρηση για καθυστερήσεις και εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση προβλημάτων στα δρομολόγια.
- Στα τρένα δεν θα εκδίδονται ειδικές κατηγορίες εισιτηρίων (νεανικά, φοιτητικά, πολυτέκνων, συνταξιούχων ΟΣΕ), αναγκάζοντας τους επιβάτες να πληρώνουν κανονικό αντίτιμο.
- Δεν υπάρχουν POS στα τρένα, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να πρέπει να έχουν μόνο μετρητά.
- Το τηλεφωνικό κέντρο 14511 για κρατήσεις εισιτηρίων και πληροφόρηση χρεώνει τους πολίτες έως και 0,98€/λεπτό.
Η κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο για τη Θράκη και τον Έβρο. Αντί να ενισχύσει τον σιδηρόδρομο, περιορίζει τις υπηρεσίες, εγκαταλείπει τη συντήρηση των δικτύων και αφήνει την περιοχή αποκομμένη από το εθνικό δίκτυο.
«Οι τοπικοί βουλευτές της ΝΔ στον Έβρο σιωπούν μπροστά στην εγκατάλειψη»
Καταλήγοντας, η ΝΕ Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ καυτηριάζει την στάση των βουλευτών της ΝΔ, επισημαίνοντας: «Οι κυβερνητικοί βουλευτές του Έβρου παραμένουν αδρανείς απέναντι στη συστηματική υποβάθμιση του σιδηροδρόμου της περιοχής. Παρά τις υποσχέσεις και τις δηλώσεις για ανάπτυξη, δεν έχουν αναλάβει καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για τη διατήρηση και ενίσχυση των σιδηροδρομικών υποδομών του νομού.
Η αδυναμία τους να διασφαλίσουν το αυτονόητο – την παροχή βασικών υπηρεσιών μετακίνησης στους πολίτες – δείχνει την πλήρη αδιαφορία της ΝΔ για τη Θράκη και τον Έβρο. Οι υποδομές δεν μπορούν να λειτουργούν μόνο για γεωπολιτικούς σκοπούς, ενώ οι κάτοικοι της περιοχής βιώνουν την εγκατάλειψη.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έβρου απαιτεί:
- Άμεση ανάκληση της απόφασης για το κλείσιμο των εκδοτηρίων στην Αλεξανδρούπολη και την Ορεστιάδα.
- Αναβάθμιση και στελέχωση των σταθμών, ώστε να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση των πολιτών.
- Πλήρης επανασύνδεση του Έβρου με τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα.
- Αξιοποίηση του σταθμού του Πυθίου και επαναλειτουργία της διακρατικής σύνδεσης Ελλάδας – Τουρκίας.
- Σοβαρή χρηματοδότηση για τη βελτίωση των υποδομών, της ασφάλειας και της κίνησης των τρένων στη Θράκη.
Η υποβάθμιση των δημόσιων μεταφορών είναι επιλογή της κυβέρνησης. Ο Έβρος δεν είναι ντεκόρ για κυβερνητικές φιέστες. Ο σιδηρόδρομος πρέπει να εξυπηρετεί τους πολίτες, όχι να απαξιώνεται σταδιακά».
Ζεϊμπέκ (Νέα Αριστερά): «Ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Θράκης όχι απλά συνεχίζεται, αλλά γιγαντώνεται»
Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς, τονίζει ότι «ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Θράκης όχι απλά συνεχίζεται, αλλά γιγαντώνεται κιόλας, με την κυβέρνηση παντελώς απούσα».
Σε δήλωση του σημειώνει: «Η πρόσφατη απόφαση της Hellenic Train να μπει οριστικό λουκέτο σε 34 εκδοτήρια εισιτηρίων σε σταθμούς της χώρας (μέχρι τέλος Μαρτίου), μεταξύ αυτών και σε Δράμα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα, έρχεται να προστεθεί στον πρωτοφανή σιδηροδρομικό αποκλεισμό που βιώνει η Θράκη 5 χρόνια τώρα, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ.
Πλέον έχει πέσει και το τελευταίο φύλλο συκής της κυβέρνησης, ότι δήθεν νοιάζεται και ενδιαφέρεται για την περιοχή της Θράκης. Τα έργα τους, καθημερινά, άλλα δείχνουν.
2 χρόνια μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, κυβέρνηση και Hellenic Train, αντί να λαμβάνουν μέτρα για την ασφάλεια στο σιδηρόδρομο, για νέα σύγχρονα δίκτυα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, διαγκωνίζονται στις περικοπές, αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Από τη μια η Hellenic Train, που προχωρά στην απομάκρυνση 90 και πλέον έμπειρων υπαλλήλων της εταιρείας και καταργεί τα εκδοτήρια, όλα στο βωμό του κέρδους…και από την άλλη η κυβέρνηση της ΝΔ που παραχωρεί σκανδαλωδώς στην εταιρεία το μονοπώλιο της κρατικής επιχορήγησης των άγονων γραμμών για 15!!! έτη – πρωτοφανές διάστημα πανευρωπαϊκά για μη κρατική σιδηροδρομική εταιρεία – και την ίδια στιγμή απαλλάσσει την εταιρεία από επενδύσεις στο δίκτυο ύψους 600 εκ. ευρώ!
Και όλα αυτά την ώρα που οι πόλεις της Θράκης παραμένουν κυριολεκτικά αποκλεισμένες σιδηροδρομικά, με επιβατικό τρένο να έχει να σφυρίξει στην περιοχή περίπου 5 χρόνια. Είναι ντροπή».