Η Δημοτική Επιτροπή αποφάσισε την ανάθεση μέρους της αποκομιδής απορριμμάτων σε εργολάβο για 5,5 μήνες – Λόγος, η έλλειψη προσωπικού και η ανάγκη βελτίωσης της εικόνας της πόλης.
Μπροστά σε μια προσωρινή, αλλά κρίσιμη απόφαση προχώρησε ο Δήμος Ορεστιάδας, επιχειρώντας να αντιμετωπίσει το χρόνιο πρόβλημα υποστελέχωσης στον τομέα καθαριότητας. Η Δημοτική Επιτροπή, στη συνεδρίασή της στις 21 Οκτωβρίου 2025, ενέκρινε κατά πλειοψηφία την ανάθεση μέρους της αποκομιδής απορριμμάτων σε ιδιώτη εργολάβο, για χρονικό διάστημα πέντε και μισό μηνών, με συνολικό κόστος 37.196,28 ευρώ.
Η απόφαση, που έρχεται σε μια περίοδο αυξημένων αναγκών και παραπόνων για την καθαριότητα της πόλης, αποσκοπεί στη μερική αποσυμφόρηση των υπηρεσιών του Δήμου μέχρι την κάλυψη των κενών θέσεων.
Σύμφωνα με την εισήγηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, Καθαριότητας και Πρασίνου, η κατάσταση κρίθηκε «οριακή», καθώς από τις 39 προβλεπόμενες οργανικές θέσεις, οι 25 είναι καλυμμένες – ποσοστό κάλυψης μόλις 64,1%.
Ειδικότερα, από τους 21 οδηγούς απορριμματοφόρων υπηρετούν 12, ενώ 8 θέσεις παραμένουν κενές και ένας οδηγός έχει τοποθετηθεί ως προϊστάμενος. Αντίστοιχα, στους 18 εργάτες καθαριότητας, μόλις 12 είναι σε ενεργό υπηρεσία, εκ των οποίων οι 7 απασχολούνται σε οδοκαθαρισμό και μόλις οι 5 ως συνοδοί απορριμματοφόρων.
Η υποστελέχωση αυτή προκαλεί σημαντικές δυσκολίες στην κάλυψη των 12 τομέων συλλογής απορριμμάτων – έξι για τα σύμμεικτα, δύο για τα ανακυκλώσιμα και δύο για τα ογκώδη αντικείμενα. Η Διεύθυνση Καθαριότητας επισημαίνει ότι απαιτούνται τουλάχιστον 12 οδηγοί και 18 εργάτες απορριμματοφόρου για την ομαλή λειτουργία της υπηρεσίας, υπολογίζοντας άδειες, ρεπό και έκτακτες απουσίες.
Με αυτά τα δεδομένα, κρίθηκε αναγκαία η προσωρινή συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία, που θα αναλάβει την αποκομιδή απορριμμάτων σε συγκεκριμένους τομείς του αστικού ιστού και των οικισμών της Δημοτικής Ενότητας Ορεστιάδας. Ο εργολάβος θα είναι υπεύθυνος για τη μεταφορά των απορριμμάτων στον Σταθμό Μεταφόρτωσης Βύσσας και στο Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) Διδυμοτείχου, σύμφωνα με προκαθορισμένο πρόγραμμα.
Η διάρκεια της σύμβασης θα εκτείνεται σε 5,5 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής, πράγμα που σημαίνει ότι – δεδομένου πως απομένουν δύο μήνες έως το τέλος του 2025 – θα επεκταθεί ως τον Απρίλιο του 2026.
Αντιδράσεις και επιφυλάξεις
Η απόφαση δεν ήταν ομόφωνη. Ο δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Μαυρίδης καταψήφισε την πρόταση, υποστηρίζοντας ότι η διαδικασία αποτελεί «έμμεση πρόσληψη προσωπικού» και ότι δεν τεκμηριώνεται επαρκώς ο τρόπος υπολογισμού του εργολαβικού κόστους. Επεσήμανε επίσης ότι η εισήγηση δεν προβλέπει δέσμευση πιστώσεων για το μέρος της σύμβασης που θα εκτελεστεί το 2026, χαρακτηρίζοντας τη διαδικασία «δημοσιονομικά ελλιπή».
Παρά τις ενστάσεις, η Δημοτική Επιτροπή προχώρησε στην έγκριση, κρίνοντας πως η συνεργασία με ιδιώτη αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική λύση προκειμένου να διασφαλιστεί η καθαριότητα της πόλης και των οικισμών μέχρι την ενίσχυση της υπηρεσίας με νέο προσωπικό.
Η προσωρινή ανάθεση της καθαριότητας σε ιδιώτη αποκαλύπτει την πίεση που δέχονται οι δήμοι της περιφέρειας από τη χρόνια υποστελέχωση και τη δυσκολία προσλήψεων τακτικού προσωπικού. Αν και η απόφαση του Δήμου Ορεστιάδας παρουσιάζεται ως λύση ανάγκης, αναδεικνύει ταυτόχρονα τη διαχρονική αδυναμία του δημοσίου τομέα να καλύψει κρίσιμες υπηρεσίες με μόνιμο και επαρκές ανθρώπινο δυναμικό.



