Οι δύο τύποι εγγράφων για τις αναγκαίες μετακινήσεις των πολιτών

Διευκρινίσεις σχετικά με την απαγόρευση κυκλοφορίας έδωσε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.

«Βρισκόμαστε σε ένα ιστορικό σταυροδρόμι που η μοίρα μας εξαρτάται στην κοινωνική εμάς ευθύνη» ανέφερε ο υπουργός, ο οποίος προανήγγειλε την ύπαρξη νέας ιστοσελίδας στην οποία θα συμπληρώνεται η φόρμα η οποία θα επιτρέπεις τις μετακινήσεις, όπου αυτές θεωρηθούν απαραίτητες.

Οι μετακινήσεις θα πραγματοποιούνται για την εξυπηρέτηση αναγκών που δεν μπορούν να ικανοποιηθούν με άλλον τρόπο.

Ο νέος ιστότοπος http://forma.gov.gr θα περιλαμβάνει αναλυτικά οδηγίες ενώ θα περιλαμβάνει δύο τύπους εγγράφων και θα είναι διαθέσιμη από σήμερα το βράδυ και θα μπορούν να κατεβάσουν και να συπληρώσουν τις σχετικές φόρμες που θα τους επιτρέψουν να κυκλοφορούν στις εξής περιπτώσεις:

  • Μετάβαση από και προς την εργασία
  • Μετάβαση σε φαρμακείο ή γιατρό
  • Σε κατάστημα αγαθών πρώτης ανάγκης
  • Στην τράπεζα
  • Κίνηση για παροχή βοήθειας
  • Τελετή (κηδεία, γάμος, βάφτιση)
  • Σωματική άσκηση ατομικά ή ανά δύο άτομα
  • Σε κάθε όχημα επιτρέπεται μόνο ο οδηγός και ως ένα άτομο
  • Μετακίνηση εφάπαξ σε μόνιμη κατοικία

Δύο τύποι εγγράφων

Για τις ανάγκες των περιορισμένων μετακινήσεων δημιουργούνται δυο τύποι εγγράφων. Το πρώτο, η βεβαίωση τύπου Α, αφορά τις μετακινήσεις των εργαζόμενων.

Το έγγραφο αυτό συμπληρώνεται μια φορά και παρέχεται με προσωπική ευθύνη του υπογράφοντος από τον εργοδότη ή τον νόμιμο εκπρόσωπό του σε περίπτωση νομικού προσώπου ή, σε περίπτωση ελεύθερου επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενου, από τον ίδιο.

Περιέχει το ονοματεπώνυμο, τον τόπο κατοικίας και τον τόπο εργασίας του εργαζόμενου, καθώς και το ωράριο προσέλευσης και αποχώρησής του. Ο εργαζόμενος τη φέρει υποχρεωτικά μαζί του κατά τις μετακινήσεις του προς και από την εργασία του.

-Για τις άλλες περιπτώσεις (μετάβαση σε σούπερ μάρκετ, φαρμακείο, τράπεζα κοκ) και για κάθε μεμονωμένη κίνηση οι πολίτες πρέπει να συμπληρώνουν κάθε φορά τη βεβαίωση τύπου Β με το ονοματεπώνυμο, τον τόπο κατοικίας και τον τόπο προορισμού του πολίτη, καθώς και τον συγκεκριμένο λόγο της μετακίνησης.

SMS στο 13033

Ανακοινώθηκε και το σύστημα αποστολής SMS στον αριθμό 13033 για μεμονομένες μετακινήσεις. Πρόκειται για ενα σύστημα υποβολής SMS με συγκεκριμένες επιλογές (π.χ. εργασία, σούπερ μάρκετ, φαρμακείο κ.λπ.) που είχε επεξεργαστεί με μυστικότητα το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης το προηγούμενο χρονικό διάστημα.

Στο SMS θα αναγράφεται το ονοματεπώνυμο και μια δήλωση του αιτούντος για τον σκοπό της μετακίνησή του. Αν δηλαδή θα πηγαίνει στην εργασία του, για είδη πρώτης ανάγκης ή το φαρμακείο. Κάθε σκοπός μετακίνησης θα έχει έναν κωδικό όπου και θα πρέπει να στέλνουμε από το 1 έως και το 6.

Το SMS πρέπει να είναι της μορφής:

X κενό Όνομα κενό Επίθετο κενό Διεύθυνση Κατοικίας

όπου Χ ο λόγος εξόδου με τον αριθμό 1, 2, 3, 4, 5, 6 που αντιστοιχεί στις παρακάτω αιτιολογίες:

1) Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.

2) Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης, όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.

3) Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.

4) Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη.

5) Μετάβαση σε τελετή (π.χ. κηδεία, γάμος, βάφτιση) υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

6) Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.

Θα λαμβάνετε ως απάντηση:

Μετακίνηση κενό Χ κενό Όνομα Επίθετο κενό Διεύθυνση Κατοικίας

Σε περίπτωση ελέγχου, επιδεικνύετε το SMS μαζί με την αστυνομική σας ταυτότητα.

Tα SMS δεν θα έχουν χρέωση.

Στόχος της κυβέρνησης είναι με αυτόν τον τρόπο να σταματήσουν οι αναιτιολόγητες μετακινήσεις κι έξοδοι πολιτών που είχαν υπάρξει τις τελευταίες ημέρες.