Ένταξη του Δήμου Ορεστιάδας, ανάμεσα στους 52 Δήμους της χώρας, στο πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» – «Έξυπνες Πόλεις» (Smart Cities).
Ο Δήμος Ορεστιάδας ανακοίνωσε την ένταξη της Πράξης «ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ» με Κωδικό ΟΠΣ 6001326 στο Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» και στην Προτεραιότητα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Δημόσιου Τομέα».
Η δράση για τις «Έξυπνες Πόλεις» (Smart Cities) που υλοποιείται μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» του ΕΣΠΑ 2021-2027, έχει συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ύψους 1.050.000 ευρώ.
Ο Δήμαρχος Ορεστιάδας Διαμαντής Παπαδόπουλος εξέφρασε την ικανοποίησή του και δήλωσε: «Η ένταξη μας στο πρόγραμμα αυτό αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μας και την παροχή καλύτερων και πιο αποδοτικών λύσεων στους πολίτες μας. Είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε πλήρως τα διαθέσιμα κονδύλια για την ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής όλων των δημοτών μας».
Τα έργα που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος θα συμβάλλουν στη δημιουργία μιας σύγχρονης και φιλικής προς τον πολίτη πόλης, αναδεικνύοντας τον Δήμο Ορεστιάδας ως ένα πρότυπο ψηφιακής πόλης στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα μέσω του προγράμματος προβλέπονται να υλοποιηθούν:
1. Έξυπνες διαβάσεις πεζών και φιλικές προς ΑμεΑ
Το Σύστημα, με ένα έξυπνο σύστημα αισθητήρων, θα ανιχνεύει πεζούς που πρόκειται να διασχίσουν τη διάβαση ώστε οι οδηγοί να αντιλαμβάνονται την ύπαρξη τους, αυξάνοντας την ασφάλεια.
2. Έξυπνα συστήματα ενεργειακής διαχείρισης δημοτικών και σχολικών κτιρίων
Μέσα από το έξυπνο σύστημα, θα γίνεται ενεργειακή διαχείριση στα Δημοτικά Κτίρια και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ρυθμίσεων και αυτοματισμών.
3. Έξυπνος Οδηγός Πόλης / Δήμου με καταγραφή τοπικών επιχειρήσεων και ανάδειξη προσφορών
Με το έξυπνο οδηγό θα πραγματοποιηθεί καταγραφή των υφιστάμενων επιχειρήσεων και θα ενεργοποιηθούν εργαλεία ψηφιακής διασύνδεσης Δήμου, επιχειρήσεων και πολιτών.
4. Σύστημα διαχείρισης δημοτικών κοιμητηρίων και ψηφιοποίηση φακέλων
Περιλαμβάνει εφαρμογή για τη διαχείριση των εσόδων του Δήμου και την παρακολούθηση δεδομένων και εργασιών των κοιμητηρίων.
5. Πλατφόρμα διαχείρισης παιδικών σταθμών, ενημέρωσης γονέων με smart εφαρμογή κλπ.
Η Πλατφόρμα θα διαχειρίζεται αιτήσεις, θα συμβάλει στη διαχείριση των παιδικών σταθμών του Δήμου και θα ενσωματώνει σύστημα ενημέρωσης μέσω mobile app.
6. Ψηφιακή Πλατφόρμα διαχείρισης ευπαθών ομάδων
Με την πλατφόρμα αυτή, ο Δήμος θα βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς ευπαθείς ομάδες, θα κάνει βέλτιστη διαχείριση και θα ενεργοποιήσει εργαλεία λήψης αποφάσεων.
7. Ψηφιακή Πλατφόρμα Διαχείρισης Λαϊκών Αγορών.
Στην πλατφόρμα θα πραγματοποιείται διαχείριση Λαϊκών Αγορών του Δήμου. Θα καταχωρούνται παραγωγοί και έμποροι, παρέχοντας πληροφόρηση και δυνατότητα καθορισμού δημοτικών τελών.
8. Σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικών πληρωμών
Εγκατάσταση εφαρμογής για πραγματοποίηση ηλεκτρονικών πληρωμών σε ασφαλές περιβάλλον από πολίτες προς Υπηρεσίες του Δήμου.
9. Εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων μέτρησης ποιότητας αέρα στην επικράτεια του Δήμου
Περιλαμβάνει την εγκατάσταση συστημάτων Παρακολούθησης/Ανάλυσης της ποιότητας του αέρα στην περιοχή του Δήμου.
10. Σύστημα διαχείρισης αστικού πρασίνου και κοινοχρήστων χώρων
Το υποέργο περιλαμβάνει εγκατάσταση συστήματος GIS στο οποίο θα καταγραφούν οι δημοτικοί και κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου με σκοπό τη βέλτιστη παρακολούθηση τους.
11. Ηλεκτρονικό Σύστημα Διαβούλευσης Προϋπολογισμού, Τεχνικού Προγράμματος
Το σύστημα θα δίνει τη δυνατότητα στο Δήμο να διενεργεί διαβουλεύσεις με τους πολίτες διαδικτυακά. Οι πολίτες θα συνδιαλέγονται αλλά και θα προτείνουν λύσεις σε θέματα που άπτονται του Δήμου.
12. Ηλεκτρονικό Σύστημα Διαβούλευσης Κανονιστικών Αποφάσεων
Η εφαρμογή θα διευκολύνει τις συνεδριάσεις, τον ορισμό θεμάτων, την αναζήτηση Αποφάσεων και την αποστολή τους σε άλλη υπηρεσία.
13. Ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης και οργάνωσης της Διοίκησης και της επιχειρησιακής ικανότητας των ΟΤΑ
Η πλατφόρμα θα συγκεντρώνει πληροφορίες με σκοπό την παρακολούθηση της τρέχουσας κατάστασης του Δήμου, τον προγραμματισμό εργασιών και δράσεων.
14. Υλοποίηση δημόσιων δεικτών μέτρησης απόδοσης σύμφωνα με ISO 37122, προσαρμοσμένο στις ελληνικές συνθήκες
Πλατφόρμα για τη σύνδεση εγγράφων και αποφάσεων με στόχους βιώσιμης ανάπτυξης σύμφωνα με τους σκοπούς του Δήμου.
15. Ολοκληρωμένη υποδομή προστασίας από κυβερνοεπιθέσεις και παροχή συστήματος τηλεργασίας
Περιλαμβάνει προμήθεια συστημάτων προστασίας των υπολογιστών και των δεδομένων του Δήμου.
16. Κεντρική ενιαία πλατφόρμα διαχείρισης και συλλογής δεδομένων δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού των ΟΤΑ
Η συλλογή των δεδομένων από επιμέρους εφαρμογές θα πραγματοποιείται με σκοπό τη λήψη αποφάσεων και θα παρέχει υπηρεσίες προς πολίτες, επιχειρήσεις και στελέχη του Δήμου.
17. Ηλεκτρονική Τιμολόγηση
Το υποέργο θα υλοποιήσει τη Συμμόρφωση του Δήμου με την κείμενη νομοθεσία. Θα πραγματοποιείται Λήψη τιμολογίων, υπηρεσιών μητρώου κλπ.
18. Υπηρεσίες Συμβούλου
Περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών από Σύμβουλο ώστε να εξασφαλιστεί η σωστή διαχείριση του.
19. Δράσεις προβολής
Προβολή των αποτελεσμάτων του έργου με σκοπό να γίνουν γνωστές οι δράσεις, να μεγιστοποιηθεί η ωφέλεια από αυτές, αλλά και να υπάρχει συμμόρφωση με τις σχετικές υποχρεώσεις.