Η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς αντιδρούν στις αποφάσεις του Υπ. Παιδείας για τις κάμερες – Κινητοποιήσεις και για το Πολυνομοσχέδιο

Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ: Ζητάμε την άμεση παραίτηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ

Με σειρά κινητοποιήσεων και γενικές συνελεύσεις αντιδρά η εκπαιδευτική κοινότητα, τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις αιφνιδιαστικές αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τη «ζωντανή» διαδικτυακή μετάδοση των μαθημάτων. Την Τετάρτη το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών και γονέων στην κεντρική πλατεία Ορεστιάδας, ενώ το απόγευμα της ίδιας μέρας έγινε η έκτακτη γενική συνέλευση της Β΄ ΕΛΜΕ Έβρου στο αμφιθέατρο του προαύλιου χώρου του 1ου ΓΕΛ και 1ου Γυμνασίου Ορεστιάδας.
Σε δηλώσεις της στο Ράδιο Μεθόριος η πρόεδρος της Β΄ ΕΛΜΕ Έβρου κα Κική Γιαννάτου ανέφερε τα εξής:
“Την Παρασκευή το βράδυ εντελώς αιφνιδιαστικά είδαμε την τροπολογία. Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να μετατραπεί σε ριάλιτι σόου, είναι μια σχέση η οποία οικοδομείται καθημερινά. Σχέση εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, είναι μια ζωντανή αλληλεπίδραση και πρέπει αν υπάρχει το κατάλληλο παιδαγωγικό κλίμα.
Ζητάμε την άμεση παραίτηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, γιατί όταν νομοθετείς αγνοώντας όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, αγνοώντας τη θέση και την άποψη γονέων, όταν νομοθετείς μέσα στη μαύρη νύχτα και στο σκοτάδι, ξέροντας ότι όλοι αντιδρούν και διαφωνούν με αυτό, δεν έχεις καμιά θέση στο Υπουργείο Παιδείας και δεν είναι μόνο το θέμα με τις κάμερες. Είναι και το νομοσχέδιο που με επιλογή του Υπουργείου εμφανίστηκε σε περίοδο πανδημίας και καραντίνας, βγήκε άρον-άρον, μέσα σε μια εβδομάδα τελείωσε η διαβούλευση χωρίς να μας δοθεί το περιθώριο να κάνουμε Γενική Συνέλευση και να τοποθετηθούμε ως κλάδος. Άρα, από τη στιγμή που από το Υπουργείο δεν υπάρχει καμία συνεργασία, καμία διάθεση να ακούσει την εκπαιδευτική κοινότητα, τι άλλο θα μπορούσαμε να ζητήσουμε;».

«Η αθλιότητα του “Μεγάλου Αδερφού” δεν θα περάσει»

Η ανακοίνωση της Β΄ ΕΛΜΕ, μεταξύ άλλων, αναφέρει: «Λίγο πριν τα μεσάνυχτα της 8ης Μάη στην Ολομέλεια της Βουλής, με τις ψήφους της κυβερνητικής πλειοψηφίας και με την ανοχή των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ (που απείχαν από τη διαδικασία) και του ΚΙΝΑΛ (που ψήφισαν «ΠΑΡΩΝ») ψηφίστηκε η κατάπτυστη τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, που προβλέπει βιντεοσκόπηση των μαθημάτων στην τάξη και μετατρέπει την διδασκαλία από συλλογική δημιουργία και διαρκή αγώνα για τη διαμόρφωση αληθινά ελεύθερων ανθρώπων και υπεύθυνων πολιτών, σε εκπομπή reality και αρένα εντυπώσεων για το φιλοθεάμον κοινό!
Η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση, έρχεται σε συνέχεια της άθλιας μεθόδευσης του ΥΠΑΙΘ να καταθέσει για διαβούλευση πολυνομοσχέδιο – ταφόπλακα για το Δημόσιο Σχολείο, εν μέσω πανδημίας και πρωτοφανών περιοριστικών μέτρων, με το οποίο επιχειρείται η επανεισαγωγή όλων των αποτυχημένων αντιπαιδαγωγικών μέτρων του παρελθόντος και συνεχίζεται η εκθεμελίωση όλων εκείνων των στοιχείων που διασώζουν ψήγματα Γενικής Παιδείας και ολοκληρωμένης μόρφωσης, στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Όλο το προηγούμενο διάστημα – του υποχρεωτικού εγκλεισμού- όλοι οι εκπαιδευτικοί δώσαμε μεγάλο αγώνα να σταθούμε στο πλευρό των μαθητών μας και με τις εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες που λάβαμε διαφυλάξαμε την επαφή μας με τα παιδιά σε μια περίοδο που είχαμε και είχαν μεγάλη ανάγκη επικοινωνίας. Και το επιτύχαμε με μηδαμινή βοήθεια από το ΥΠΑΙΘ.
Είναι απαράδεκτη και υποκριτική η στάση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου μας, που με άλλοθι την διδασκαλία των απόντων μαθητών επιχειρεί με αντιδραστικές και αντιδημοκρατικές νομοθετικές ακροβασίες να επιβάλλει τη δημιουργία Οργουελιανού περιβάλλοντος στα σχολεία, με τη «ζωντανή μετάδοση» του μαθήματος. Η ρύθμιση αυτή διαρρηγνύει την παιδαγωγική σχέση εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών ως μια αυθεντική και ζωντανή αλληλεπίδραση που χτίζεται καθημερινά, ευτελίζει την παιδαγωγική ελευθερία και φυσικά παραβιάζει προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.
Το μάθημα και η εκπαιδευτική διαδικασία είναι ιερά».

Αντιδρούν και οι δάσκαλοι

Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανακοίνωση από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ορεστιάδας:
«Θέλουν να παραγνωρίζουν οι εμπνευστές της διάταξης ή δεν γνωρίζουν, που είναι κι αυτό πολύ πιθανό, ότι το σχολικό μάθημα δεν είναι ακαδημαϊκή διάλεξη, δεν είναι δημόσια διάλεξη, δεν είναι ανακοίνωση σε επιστημονικό συνέδριο. Το σχολικό μάθημα δεν παράγεται από μια επιστημονική αυθεντία, αλλά από όλη την τάξη. Δεν παράγεται μόνο από τον εκπαιδευτικό, αλλά και από όλα τα παιδιά. Ο/η εκπαιδευτικός δεν απευθύνεται σε ένα απρόσωπο και ανώνυμο ακροατήριο από ένα χειρόγραφο που έχει μπροστά του. Απευθύνεται σε όλα τα παιδιά μαζί, αλλά και σε καθένα χωριστά, κάνει το μάθημα μαζί με όλα τα παιδιά, αλλά και με το καθένα χωριστά. Και κυρίως η σχολική αίθουσα είναι κατεξοχήν ο χώρος όπου γίνονται λάθη, πολλά λάθη, γιατί τα παιδιά μαθαίνουν και από τα λάθη τους. Λάθη που προσπερνιούνται, που ξεχνιούνται, λάθη που δεν στιγματίζουν. Τα παιδιά μέσα στην τάξη δεν μιλάνε μόνο για να ελεγχθούν οι γνώσεις τους. Κυρίως μιλάνε, για να προχωρήσει το μάθημα παρακάτω. Με τη συμμετοχή των παιδιών προχωράει το μάθημα, όχι με τον μονόλογο του εκπαιδευτικού. Πρόκειται για μία ρύθμιση που παραβιάζει καταφανώς τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλοιώνει την εκπαιδευτική διαδικασία, διαταράσσει την παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών, περιορίζει την παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία και δεν θα αφήσουμε να εφαρμοστεί.
Λέμε ΟΧΙ στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.».