Ερώτηση για τη συνεχή υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου από την κυβέρνηση και την επιχειρούμενη συγχώνευση τμημάτων, εν μέσω πανδημίας, και σε σχολεία του Νομού Έβρου, κατέθεσε η Βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ενημέρωσης & Επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Νατάσα Γκαρά.
«Τελευταίο παράδειγμα του κυβερνητικού αυταρχισμού αποτελεί η επιχειρούμενη συγχώνευση τμημάτων σε γυμνάσια και λύκεια όλης της χώρας, με στόχο να μην προσληφθούν οι καθηγητές που χρειάζονται και να ‘‘καλυφθούν’’ με αυτόν τον απαράδεκτο, αντιεκπαιδευτικό τρόπο, τα τεράστια κενά που υπάρχουν σε καθηγητές», υπογραμμίζει η Βουλευτής Έβρου.
Στην ερώτηση σημειώνεται πως την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου δόθηκε εντολή προς τη διεύθυνση του 1ου ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης για μείωση – συγχώνευση του αριθμού των τμημάτων της Γ΄ Λυκείου από 4 σε 3, μάλιστα τμημάτων πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, ενώ αντίστοιχες εντολές για συγχωνεύσεις τμημάτων έχουν δοθεί και σε άλλα σχολεία του Νομού.
Η κα Γκαρά υπογραμμίζει πως η υλοποίηση μιας τέτοιας εντολής, με το σχηματισμό τμημάτων με 27, 28 ή και παραπάνω μαθητών εν μέσω πανδημίας, εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία μαθητών και καθηγητών, θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση συνολικά στην εκπαιδευτική κοινότητα και θα διαταράξει την εύρυθμη λειτουργία αλλά και τα Ωρολόγια Προγράμματα σε πολλές σχολικές μονάδες της περιοχής, λόγω του ότι αρκετοί καθηγητές συμπληρώνουν ωράριο διδασκαλίας σε περισσότερα του ενός σχολεία.
Παράλληλα, ασκεί σκληρή κριτική στην κυβέρνηση γιατί αντί να εφαρμόζει στην πράξη πολιτικές ενίσχυσης του δημόσιου σχολείου σε μια ακριτική περιοχή όπως ο Έβρος, στην πραγματικότητα έχει υιοθετήσει τη λογική της αποψίλωσης της περιοχής από κρίσιμες υπηρεσίες και υποδομές. Μάλιστα, τελευταία έχει εξαπολύσει μία άνευ προηγουμένου επίθεση σε βάρος της εκπαιδευτικής κοινότητας στον Νομό σε όλες τις βαθμίδες.
Κλείνοντας η κα Γκαρά απευθύνει στην αρμόδια Υπουργό τα εξής ερωτήματα:
– Δεσμεύεται ότι θα συνεχιστεί απρόσκοπτα και χωρίς συγχωνεύσεις τμημάτων η λειτουργία όλων των Γυμνάσιων και Λυκείων στον Νομό Έβρου;
– Πως ακριβώς εννοεί η κυβέρνηση την υγειονομική προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και την θωράκιση των σχολικών μονάδων, όταν αντί για το «σπάσιμο» των τμημάτων σε μικρότερα, επιχειρεί συγχωνεύσεις που θα αυξήσουν δραματικά τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη;
– Ποια είναι τα ακριβή κενά που υπάρχουν σήμερα σε εκπαιδευτικό προσωπικό στον Νομό Έβρου, σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και πως σχεδιάζει το Υπουργείο να τα καλύψει άμεσα;
– Σχεδιάζει το Υπουργείο να προχωρήσει σε επιπλέον προσλήψεις σε ότι αφορά την καθαριότητα των σχολικών κτιρίων, όπου διαπιστώνονται πανελλαδικά σοβαρές ελλείψεις;