Χωρίς μαθηματικό το λύκειο της Σαμοθράκης

Να καλυφθεί ΑΜΕΣΑ το κενό ζητά με επιστολή ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Μετά την αποχώρηση του καθηγητή των μαθηματικών από το ΓΕΛ Σαμοθράκης, που ποτέ δεν καλύφθηκε από τις προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου και Λυκείου Σαμοθράκης προχώρησε σε έκδοση επιστολής αντίδρασης στην μεγάλη έλλειψη που έχει προκληθεί για όλα αυτά τα παιδιά των σχολείων της Σαμοθράκης και κυρίως αυτών που φέτος δίνουν Πανελλήνιες.

Άντε τώρα να πεις και να πείσεις τα παιδιά που κάνουν τον αγώνα τους για ένα καλύτερο αύριο ότι, αυτή η πολιτεία νοιάζεται και μεριμνά για την ίση προσβασιμότητα τους στην εκπαίδευση, όταν δεν μπορεί να βρει λύση για τα αυτονόητα…

Η εκλογή του κυρίου Βίτσα στον δημαρχιακό θώκο της Σαμοθράκης είχε ως αποτέλεσμα η θέση του μαθηματικού στο λύκειο του νησιού να βρεθεί κενή, καθώς μετά την εκλογή του έπαψε να παρέχει τις υπηρεσίες του ως εκπαιδευτικός στο σχολείο. Οι μαθητές του λυκείου και μάλιστα αυτοί που δίνουν και πανελλήνιες εξετάσεις, έμειναν ξεκρέμαστοι, περιμένοντας ένα μαθηματικό για να τους κάνει μάθημα και οι γονείς να έχουν επιδοθεί σε ένα μαραθώνιο προκειμένου να πιέσουν και να καλυφθεί το κενό το συντομότερο δυνατό γιατί με εκείνα και με τα αλλά η θέση για 3 μήνες είναι άδεια.

Οι ενέργειες από την πλευρά των ιθυνόντων έγιναν εγκαίρως, αλλά η λύση από την πλευρά της πολιτεία δεν δόθηκε εγκαίρως. Μόλις λίγα 24ωρα πριν, πληροφορήθηκαν γονείς και μαθητές, πως η αναπλήρωση των ωρών θα γίνει με τον εξής τρόπο: Ο μαθηματικός του γυμνασίου του νησιού θα πάει στο λύκειο και στο γυμνάσιο τα μαθηματικά θα τα κάνει ένας καθηγητής άλλης ειδικότητας και συγκεκριμένα της πληροφορικής κάτι σαν το “είδα φως και μπήκα”.

Και τώρα είναι κανείς να απορεί… Είναι δυνατόν εν έτη 2024, να βρίσκονται σε τέτοια ταλαιπωρία και αναστάτωση οι μαθητές, γιατί κάποιοι αδυνατούν να πράξουν το αυτονόητο γνωρίζοντας μάλιστα, ότι μια τέτοια εξέλιξη ήταν αναμενόμενη;

Η επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων γυμνασίου και λυκείου:

Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι, μετά την αποχώρηση του μαθηματικού κου Βίτσα Αθανασίου από τα καθήκοντά του ως καθηγητή μαθηματικών στο ΓΕΛ Σαμοθράκης – λόγω της εκλογής του ως Δημάρχου Σαμοθράκης- και παρά τις απαραίτητες ενέργειας που έγιναν άμεσα από την πλευρά της διευθύντριας του ΓΕΛ Σαμοθράκης, η θέση του μέχρι τις 16/1/2023 δεν έχει αναπληρωθεί, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις.

Σήμερα, πληροφορηθήκαμε ότι πρόκειται να αναπληρωθεί, προσωρινά τουλάχιστον, από καθηγητή-αναπληρωτή Μαθηματικό του Γυμνασίου Σαμοθράκης, ο οποίος καλείται στη μέση της χρονιάς να αφήσει τέσσερα τμήματα του Γυμνασίου και να ανταπεξέλθει στην απαιτητική διδασκαλία μαθηματικών κατεύθυνσης, αναλαμβάνοντας πλήρως τις τρεις τάξεις του Λυκείου και λαμβάνοντας το μέγιστο των επιτρεπτών υπερωριών. Σημειώνουμε ότι με τον τρόπο αυτό το πρόβλημα μετατίθεται στο Γυμνάσιο και το κενό που δημιουργείται εκεί καλείται να το καλύψει ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής του Γυμνασίου. Επιπροσθέτως σας ενημερώνουμε ότι το Γυμνάσιο Σαμοθράκης είχε έλλειψη Φυσικού-

Χημικού από 1/1/2024, κενό που προγραμματιζόταν να καλυφθεί από την Βιολόγο του Λυκείου και τον Μαθηματικό του Γυμνασίου που τώρα μετακινείται.
Είναι λυπηρό και εντελώς αντιπαιδαγωγικό για τους μαθητές του Γυμνασίου στη μέση της χρονιάς να αλλάζουν εκπαιδευτικό σε τέσσερα βασικά μαθήματα 1.Φυσική 2.Μαθηματικά 3. Χημεία και 4. Βιολογία και μάλιστα μέσα σε 8 μέρες!!!

Επίσης δεν πρέπει να παραβλέψουμε ότι δεν είναι δεδομένο ότι ο εκπαιδευτικός της Πληροφορικής μπορεί να διδάξει μαθηματικά στη μέση της χρονιάς, ούτε να θεωρήσουμε δεδομένο ότι έχει ξανά διδάξει μαθηματικά ποτέ στη ζωή του!

Τέλος να αναφέρουμε και το εντελώς αντιεπαγγελματικό για τον μαθηματικό του

Γυμνασίου που αλλάζει σχολική μονάδα μια εβδομάδα πριν τη λήξη του τετραμήνου που ετοιμάζει βαθμολογίες και καλείται να λειτουργήσει με πρόγραμμα 28 ωρών!

Θεωρούμε ότι αυτή η προσωρινή λύση, για όσο χρονικό διάστημα αν χρειαστεί να εφαρμοστεί, δεν αποτελεί πραγματική και λειτουργική λύση στην πλήρωση του κενού, διότι δημιουργεί προβλήματα παρά τα λύνει.

Επιπλέον διεκδικούμε το μάθημα των μαθηματικών να παρέχεται από Μαθηματικό σε όποια βαθμίδα και αν είναι! Παραθέτουμε την έντονη ανησυχία μας τόσο για την πορεία της Γ Λυκείου και των μαθητών που θα εξεταστούν στα Μαθηματικά στις πανελλήνιες εξετάσεις του 2024! Αδυνατούμε να κατανοήσουμε για ποιο λόγο δεν έχει βρεθεί οριστική λύση σε ένα κώλυμα που δεν ήταν έκτακτο, αλλά γνωστό εδώ και τρεις μήνες.

Προβληματιζόμαστε για την ανταπόκριση του συστήματος σε προβλεπόμενα κενά, καθώς οι εκλογές διενεργήθηκαν στις 8/10/2023 οπότε στις 10/10 σας γνωστοποιήθηκε η δημιουργία του κενού. Στις 21/11 κατατέθηκε η αίτηση αδείας του εκπαιδευτικού που αποχωρεί λόγω εκλογής του και στις 28/11 δημοσιεύτηκε πρόσκληση αναπληρωτών. Γιατί δεν μπορούσε να καλυφθεί εγκαίρως το κενό; Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να αποφασίσουμε ποια παιδιά μας θα ‘’πνίξουμε΄΄ του Λυκείου ή του Γυμνασίου.

Γιατί πρέπει να επιλέξουμε ποιοι μαθητές θα επωμιστούν τις συνέπειες της απουσίας εκπαιδευτικών; Η κοινωνία μας είναι απομονωμένη γεωγραφικά, οι μαθητές μας στερούνται την πρόσβαση στην εκπαίδευση που έχει η πλειοψηφία των μαθητών της χώρας και ταλαιπωρούνται συχνά από την ολιγωρία του κεντρικού μηχανισμού, ενώ οι τελικές διαδικασίες αξιολόγησης είναι το ίδιο απαιτητικές για όλους τους μαθητές της χώρας!

Παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας, ώστε να δοθεί μια οριστική λύση και
α) να καλυφθεί η θέση του Μαθηματικού
στο ΓΕΛ Λυκείου με μαθηματικό
β) ο Μαθηματικός του Γυμνασίου
να επιστρέψει στο Γυμνάσιο
γ) να μη χαθούν κι άλλες διδακτικές
ώρες και να επανέλθει το σχολείο
μας στην κανονικότητα!