Τη στήριξη των αλιευτικών σκαφών της περιοχής ζητούν οι αλιείς της Αλεξανδρούπολης οι οποίοι προς το παρόν διακατέχονται από προβληματισμό, αγωνία, απελπισία και αγανάκτηση αφού κανένα κίνητρο δεν υπάρχει στον ορίζοντα που να τους ενθαρρύνει.
Ο Αντιπρόεδρος Αλιέων Αλεξανδρούπολης Παναγιώτης Καραβέτης με αφορμή την έναρξη της αλιευτικής περιόδου μίλησε στην ΕΡΤ Ορεστιάδας τονίζοντας ότι στις πρώτες μέρες τα σημάδια επάρκειας ψαριών δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά κάτι που όπως είπε μπορεί να αλλάξει με τη μεταβολή των καιρικών συνθηκών.
Το θρακικό πέλαγος όπως διαβεβαιώνει είναι από τα πλέον παραγωγικά μέρη σε όλη την Ελλάδα, γι’ αυτό και έχει χαρακτηρισθεί ως ο μεγαλύτερος φυσικός ιχθυογεννητικός σταθμός εξαιτίας του Δέλτα του Έβρου, των εκβολών του Νέστου και του Στρυμόνα και των λιμνοθαλασσών που υπάρχουν ανάμεσα. Όμως πέραν τούτου οι συνάδελφοι αλιείς είναι προβληματισμένοι για το μέλλον του επαγγέλματος τους γιατί αφενός η κατασκευή της πλωτής εξέδρας υγροποιημένου φυσικού αερίου μπροστά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το σχέδιο κατασκευής αιολικού πάρκου και αφετέρου η επιβάρυνση που υπάρχει από τον Τουρκικό αλιευτικό στόλο δεν οδηγούν σε καλό δρόμο την μέση αλιεία.
Απόρροια αυτών είναι οι αλιείς της περιοχής να θέλουν φύγουν από το επάγγελμα όπως αναφέρει ο κ Καραβέτης «Δεν έχουμε πολλά περιθώρια αντίδρασης. Ήταν λάθος του ΔΣ Αλεξανδρούπολης η έγκριση κατασκευής το αγωγού, χωρίς να έχουμε μάθει ακόμη ποια θα είναι τα αντισταθμιστικά οφέλη. Είναι κατανοητό ότι δεν μπορεί να σταματήσει ένα τόσο μεγάλης εθνικής σημασίας έργο. Από την άλλη όμως, θα πρέπει να προβλεφθεί το τι θα γίνει με αυτούς που θα χάσουν το μεγαλύτερο αλιευτικό τους πεδίο».
Μια από τις προεκτεινόμενες λύσεις σύμφωνα με τον ίδιο είναι να δοθεί η δυνατότητα της ελάχιστης απόστασης αλιείας στα 2 μίλια από τα 3 που είναι σήμερα, να δοθούν ευεργετήματα σε αναπτυξιακούς νομούς με μεγαλύτερο ποσοστό καθώς και να δοθεί μετρό απόσυρσης για τα σκάφη όσων θέλουν να εγκαταλείψουν το επάγγελμα. «Η αδιαφορία μας εξοργίζει όπως ανέφερε επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να κρατηθούν τα σκάφη στην περιοχή που σήμερα στην Αλεξανδρούπολη είναι 7 και στο λιμάνι της Αίνου 30. Αν δεν δοθεί κίνητρο στην περιοχή το Θρακικό πέλαγος θα τουρκοποιηθεί» καταλήγει ο κ Καραβετης.
Πηγή: ΕΡΤ Ορεστιάδας