Αναστολή λειτουργίας για 32 ,Δημοτικά και Νηπιαγωγεία σε Έβρο, Ροδόπη, Ξάνθη και Καβάλα

Σε ισχύ η απόφαση για το σχολικό έτος 2025–2026 – Αφορά και μειονοτικά σχολεία της Θράκης

Σε αναστολή τίθεται η λειτουργία 32 σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε τέσσερις περιφερειακές ενότητες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (Ροδόπη, Ξάνθη, Έβρος και Καβάλα), για το σχολικό έτος 2025–2026. Η απόφαση, που επικαιροποιεί προηγούμενες διοικητικές πράξεις, περιλαμβάνει και μειονοτικά δημοτικά σχολεία που παραμένουν κλειστά για δεύτερη ή και τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η αναστολή αφορά Δημοτικά Σχολεία, Νηπιαγωγεία, καθώς και Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία σε ορεινούς και απομακρυσμένους οικισμούς, κυρίως λόγω χαμηλής μαθητικής προσέλευσης. Οι αποφάσεις, με αριθμούς Φ.2.1/7338/17-07-2023 και Φ.2.1/5812/18-07-2024, παραμένουν σε ισχύ και επεκτείνονται και στο σχολικό έτος 2025–2026.
Αναλυτικά:

Έβρος – Αναστολή Δημοτικών, Νηπιαγωγείων & Μειονοτικών

  • Δημοτικά Σχολεία: Ασπρονερίου, Λεπτής, 13ο Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης
  • Νηπιαγωγεία: Λακκώματος, Πέπλου, Σιδηρούς, Σοφικού
  • Ειδικά Σχολεία: Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Διδυμοτείχου
  • Μειονοτικό Σχολείο: Αύρας

Διεύθυνση Π.Ε. Ροδόπης – Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία

  • Σε 3η σχολική χρονιά αναστολής: Αμαράντων, Αμφίων, Δαρμένης, Κάτω Καρδάμου, Πόρπης, Σάλπης, Στυλαρίου
  • Σε 2η σχολική χρονιά αναστολής: Άνω Βυρσίνης, Κύμης, Πλαγιάς

Διεύθυνση Π.Ε. Ξάνθης – Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία

  • Σε 3η σχολική χρονιά αναστολής: Αιώρας, Παλαιού Ζυγού
  • Σε 2η σχολική χρονιά αναστολής: Παλαιού Κατραμίου

Καβάλα – 2 σχολικές μονάδες
Νηπιαγωγείο: Πέρνης

  • Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θάσου

Σύμφωνα με πηγές της εκπαιδευτικής κοινότητας, η συρρίκνωση του μαθητικού πληθυσμού, κυρίως στις ορεινές περιοχές, παραμένει το βασικότερο κριτήριο για τις αναστολές, σε συνδυασμό με τη μετακίνηση οικογενειών προς τα αστικά κέντρα.

Η απόφαση αναμένεται να έχει επίπτωση κυρίως σε οικογένειες που ζουν μόνιμα σε απομακρυσμένους οικισμούς και επιθυμούν να διατηρήσουν τα παιδιά τους σε τοπικές σχολικές δομές.

Παράλληλα, ενισχύεται η ανάγκη σχεδιασμού νέων μοντέλων στήριξης της εκπαιδευτικής πρόσβασης στις απομονωμένες περιοχές της Θράκης.