Επιπλέον κονδύλια για την καθαριότητα των σχολικών μονάδων ζητά το Εργατικό Κέντρο Ορεστιάδας

Με αφορμή το ζήτημα που έχει προκύψει τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τη διαδικασία προσλήψεων των εργαζομένων στη σχολική καθαριότητα του Δήμου Ορεστιάδας, το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο δηλώνει ότι πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος είναι η δημιουργία νέων και ποιοτικών θέσεων εργασίας, με πλήρη δικαιώματα και πλήρη απασχόληση.

Τα σχολεία πρέπει να λειτουργούν σε συνθήκες προστασίας της υγείας των μικρών μαθητών και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να επιτευχθεί ούτε με υποχρηματοδότηση των δήμων από την Κυβέρνηση, ούτε με συμβάσεις μερικής απασχόλησης.

Η περιοχή μας, η οποία μαστίζεται από υψηλή ανεργία, με πρώτα θύματα τους νέους και τις γυναίκες, επιβάλλεται να βρεθεί στο επίκεντρο των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης της Κυβέρνησης.

Η επιπλέον χρηματοδότηση της τοπικής αυτοδιοίκησης έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να μετατραπεί σε γεννήτρια νέων θέσεων εργασίας. Από την άλλη, οι Δήμοι οφείλουν να διασφαλίζουν αξιοπρεπές εισόδημα για τους εργαζόμενούς τους και κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται μόνο μέσα από συμβάσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης, οι οποίες προσφέρουν μια κάποια αξιοπρέπεια στους ανθρώπους. Συμβάσεις εργασίας μερικής απασχόλησης των 300 και 400 ευρώ, δεν καλύπτουν τις ανάγκες των ανθρώπων, ενώ δημιουργούν δυσαρεστημένους και -εν τέλει- μη αποδοτικούς εργαζόμενους.

Ως Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ορεστιάδας καλούμε τα συναρμόδια Υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών να ενισχύσουν την τοπική αυτοδιοίκηση με επιπλέον κονδύλια για την καθαριότητα των σχολικών μονάδων.

Επίσης ζητάμε από τη νέα Δημοτική Αρχή να επανεξετάσει την απόφασή της για μείωση του χρόνου απασχόλησης -και συνεπώς του εισοδήματος- 13 εργαζομένων στη σχολική καθαριότητα και ν’ αναζητήσει πόρους για την επέκταση των συμβάσεων τους σε πλήρη απασχόληση.

Η πείρα έχει δείξει ότι όσες νέες προσλήψεις μερικής απασχόλησης και να γίνουν σε ένα δήμο, εφόσον αυτές δεν συνοδεύονται από πλήρη δικαιώματα, ασφάλιση και αποδοχές, τότε η παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες ποτέ δεν θα είναι η αναμενόμενη.

Να κυριαρχήσει λοιπόν η λογική και να μην μετατραπούν τα σχολεία σε πεδίο αντιπαράθεσης και επίλυσης διαφορών.