Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 3 Ιουνίου στο 1ο ΕΠΑΛ Ορεστιάδας η εκδήλωση παρουσίασης του σχεδίου δράσης «Τι κοινό έχουν οι ιαματικές πηγές με την τεχνολογία και το 3d printing», στο πλάισιο του έργου “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.” που χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας Noesis και στην οποία συμμετείχαν αρκετοί μαθητές από όλες τις τάξεις του σχολείου, κυρίως ο μηχανολογικός τομέας με συντονίστρια εκπαιδευτικό την Μαρία Καραδήμου, ΠΕ82, Μηχανολόγο Μηχανικό.
Όλα ξεκίνησαν από την παιδική απορία:
Πώς γίνεται το νερό του πηγαδιού να είναι δροσερό αλλά σε κάποιες πηγές να μας έρχονται τα νερά ζεστά στην επιφάνεια;
Αφού διερευνήσαμε και απαντήσαμε ότι αυτό είναι συνέπεια της γεωθερμίας, αποφασίσαμε να παρατηρήσουμε και να μελετήσουμε πως το κάνει η φύση και να τη μιμηθούμε.
Διαλέξαμε ιαματική πηγή με βάση τα χαρακτηριστικά και συστατικά της, τα Λουτρά Πόζαρ, την παρομοιάσαμε με καταρράκτη όπως έμοιαζε στις φωτογραφίες και ξεκινήσαμε τη δουλειά.
Πρώτα τη σχεδιάσαμε δισδιάστατα και τρισδιάστατα. Έπειτα αποτυπώσαμε το λειτουργικό της σύστημα. Διαστασιολογήσαμε την αντλία, διαλέξαμε τα υλικά, κάποια από αυτά τα εκτυπώσαμε στον νέο μας 3d printer και δημιουργήσαμε το εσωτερικό της κατασκευής.
Μα το καινοτόμο και εντυπωσιακό είναι η φορεσιά του. Ως μέταλλο διαλέξαμε τον κοινό μας χάλυβα αλλά όχι όπως τον ξέρουμε ή τον έχουμε συνηθίσει. Αλλά ως εκείνο το κράμα, το οποίο και με την κατάλληλη θερμική επεξεργασία αποκτά ιδιότητες τέτοιες που αντί να διαβρώνεται με τον καιρό, αυτό εκμεταλλεύεται τη σκουριά (πατίνα τη λεγόμενη) αποσαθρώνεται επιφανειακά και αυτό προκαλεί αύξηση της αντοχής του και μεγάλη επιβράδυνση της διάβρωσης. Η πατίνα με τον καιρό αναπτύσσεται και αναδημιουργείται παρέχοντας ένα στρώμα συνεχόμενης προστασίας στο υλικό, χωρίς να χρειάζεται τη συνεχόμενη και τακτική βαφή των χρωμάτων επικάλυψης.
Αυτό το υλικό έχει ονομασία, ονομάζεται corten (S355JOW/S355JOWP) και χρησιμοποιείται τόσο σε δομικές κατασκευές όσο σε γλυπτά και είδη διακόσμησης.
Αυτή τη δράση η οποία χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από το κέντρο διάδοσης επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας Noesis και στην οποία συμμετείχαν αρκετοί μαθητές από όλες τις τάξεις του σχολείου μας, κυρίως ο μηχανολογικός τομέας, σας παρουσιάζουμε σήμερα.