Εκδοτήρια σιδηροδρόμων: Συνεχίζει η αγωνία τωνεργαζομένων για το κλείσιμο

«Να μην γίνουν έρημος οι σταθμοί μας» βροντοφωνάζουν οι υπάλληλοι και μαζεύουν υπογραφές μήπως και αλλάξει κάτι – Η εταιρεία αδιαφορεί και ανακαινίζει τους σταθμούς

Συνεχίζονται οι κατά τόπους διαμαρτυρίες πολιτών για το κλείσιμο των εκδοτηρίων της Hellenic Train και την απόλυση των εργαζομένων που έπειτα από πολλές πιέσεις πήραν παράταση έως τις 15 Μαϊου.

Οι υπάλληλοι των εκδοτηρίων δηλώνουν έτοιμοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους και αγωνιούν για τον χρόνο που εκπνέει σε 15 μέρες.

Υπενθυμίζεται πως οι εργαζόμενοι σε 34 εκδοτήρια ανά την Ελλάδα, υπάλληλοι αναδόχων, συνεχίζουν να αγωνίζονται από τις αρχές Φεβρουαρίου, για να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας τους, αλλά και να διασφαλίσουν την ισότιμη αντιμετώπιση των επιβατών. Σύμφωνα με τους ίδιους:

«Η εταιρία Hellenic Train έχει αποφασίσει το κλείσιμο των εκδοτηρίων, με αποτέλεσμα δεκάδες οικογένειες να μένουν χωρίς εισόδημα. Ο ήδη υποβαθμισμένος σιδηρόδρομος απαξιώνεται ακόμη περισσότερο καθώς οι σταθμοί θα εγκαταλειφθούν, θα λεηλατηθούν και θα καταστραφούν. Οι επιβάτες σύμφωνα με την πολιτική της εταιρίας καλούνται να βγάζουν εισιτήρια είτε ηλεκτρονικά είτε επάνω στο τρένο.
Η ιστοσελίδα είναι δύσχρηστη και δυσνόητη ακόμη και σε επιβάτες νεαρής ηλικίας.
Πώς θα καταφέρουν οι ηλικιωμένοι να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία;
Επιβάτες ΑΜΕΑ που χρειάζονται βοήθεια για επιβίβαση και αποβίβαση πώς θα εξυπηρετούνται σε κλειστούς σταθμούς; Ήδη παρατηρούνται προβλήματα σε σταθμούς που έχουν κλείσει πρώτοι.
Οι συνοδοί επάνω στα τρένα έχουν καθήκον να ελέγχουν τα εισιτήρια που έχουν προμηθευτεί οι επιβάτες, να φροντίζουν για την ασφάλεια όλων και να βγάζουν εισιτήρια σε κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις όταν χρειάζεται.

Με το κλείσιμο των εκδοτηρίων επιβαρύνονται με μεγάλο φόρτο εργασίας και δεν θα προλαβαίνουν να τα φροντίσουν όλα. Ο αριθμός δε όσων θα ταξιδεύουν δωρεάν θα πολλαπλασιαστεί, ειδικά τις ώρες αιχμής και σε σταθμούς που είναι πολύ κοντά μεταξύ τους. Επίσης, επάνω στο τρένο χάνονται σημαντικές εκπτώσεις, όπως των εισιτηρίων επιστροφής, τα οποία δεν έχουν την δυνατότητα να βγάλουν οι συνοδοί.

Δεν εξυπηρετούνται όλες οι κατηγορίες, όπως νεανικά(12-24 ετών), φοιτητικά, πολυτέκνων, συνταξιούχων ΟΣΕ και αυτές οι κατηγορίες πληρώνουν επάνω στο τρένο κανονικά εισιτήρια. Η αρχική απόφαση ανέφερε κλείσιμο στις 28/2.

Μετά από διαμαρτυρίες όλων των εκδοτών μας δόθηκε μία παράταση 2 εβδομάδων την οποία αποδεχτήκαμε όλοι, εκτός από την Οινόη. Ζητήσαμε μία συνάντηση με τα στελέχη της HELLENIC TRAIN η οποία πραγματοποιήθηκε στις 17/2. Στη συνάντηση μας ανακοινώθηκε 2μηνη παράταση για όλους.

Οι περισσότερες συμβάσεις μας λήγουν στις 15/5, κάποιες νωρίτερα κάποιες αργότερα και δεν έχουμε καμία ενημέρωση αν θα υπάρξει νέα παράταση ή κλείνουν τα εκδοτήρια μόνιμα και πηγαίνουμε σπίτια μας.
Οι εκδότες δεν είμαστε κατά της τεχνολογίας και της προόδου, αλλά ζητάμε να συνυπάρχουν τα δύο, ηλεκτρονική έκδοση και εκδοτήρια στους σταθμούς, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής για τους επιβάτες.
Η έλλειψη φυσικής παρουσίας στους σταθμούς μετατρέπει τον σιδηρόδρομο σε ένα απρόσωπο και μη φιλικό μέσο μεταφοράς.
Οι εκδότες φροντίζουν τους επιβάτες σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, δίνουν σημαντικές πληροφορίες όπως για καθυστερήσεις ή μονοδρομήσεις, ακόμη και τουριστικές πληροφορίες για την περιοχή αν χρειαστεί και αυτά δεν μπορούν σε όλες τις περιπτώσεις να γίνουν ηλεκτρονικά.

Ενώ η δίμηνη παράταση που μας είχε δοθεί οδεύει προς τη λήξη δεν έχουμε καμία απολύτως ενημέρωση από την Hellenic Train για το τι πρόκειται να γίνει. Αν θα δοθεί νέα παράταση ή αν θα κλείσουμε οριστικά όπως είχαν αρχικά αποφασίσει. Κανένα εκδοτήριο κλειστό. Ίσα δικαιώματα για όλους στην έκδοση εισιτηρίων και στην ενημέρωση».

Η ανακοίνωση εκδοτών σιδηροδρομικών εισιτηρίων:
«Η αγωνία μας συνεχίζεται καθώς πλησιάζει η λήξη της παράτασης των συμβάσεών μας. Έχουμε ζητήσει να ενημερωθούμε για το τι ακολουθεί αλλά δεν έχουμε λάβει καμία απολύτως απάντηση από την Hellenic Train. Βαδίζουμε σε ένα αβέβαιο μέλλον για αυτό θα συνεχίσουμε ν’ αγωνιζόμαστε , τόσο για την διατήρηση των θέσεων εργασίας μας όσο και για τα ίσα δικαιώματα στην εξυπηρέτηση των επιβατών όλων των κατηγοριών. Κανένα εκδοτήριο κλειστό. Δικαίωμα επιλογής στον τρόπο έκδοσης εισιτηρίων και στην έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση».

Εν το μεταξύ και ενώ το μέλλον για τα εκδοτήρια είναι αβέβαιο αν θα υπάρξει ενδεχομένως κάποια μικρή παράταση και ενώ οι 200 υπάλληλοι συνεχίζουν τον αγώνα τους μαζεύοντας υπογραφές για την τροποποίηση αυτής της απόφασης, έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για την βελτίωση και ανάπλαση των σιδηροδρομικών σταθμών,

Συγκεκριμένα στην Ορεστιάδα και το Διδυμότειχο, ο ανάδοχος του έργου βρίσκεται μέσα στο σταθμό και ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες ανακαίνισης, σε έναν σταθμό που υπενθυμίζουμε από τον οποίο τα κεδοτήρια πρόκειται να κλέισουν.